Susy funderar vidare

Direktlänk till inlägg 31 mars 2017

Skatt

Av Susy - 31 mars 2017 17:26


Ja nu ska jag skriva om skatt...jätteskoj ju ;)


Saken är den att jag nu har jobbat 4 dagar på dagis och då borde jag ju få lön också...

...vilket jag skulle få om jag lämnade in beskattningsintyget då...

Men något sådant har jag inte fått!

Och går jag in på nätet så står jag som 100% invalid!!!

Och det går inte att ändra :(

Jag ringde dem också och det gick gick inte att göra något åt detta.

Jag får inget nytt skattekort förrän jag fått reda på vad jag får i bidrag...suck stön stånk :(

Det tar ju  hur länge som helst det :(


Jag skickade in ansökan den 7 februari och ännu har jag inte fått något svar...

Så jag hoppas att kommunen kan vänta med lönen tills jag har fått mitt nya skattekort,

annars måste de ta 60% skatt av mig.

Hoppas jag får beskeden nästa vecka.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susy - Lördag 9 mars 19:49

  Idag när jag hämtade tidningen ur lådan så såg jag att grannens bil var hemma och jag blev rädd. Ja inte för grannen, utan för att bilen var hemma på dagen. Frun i huset ligger nämligen på sjukhuset och är dödssjuk i cancer    Han brukar va...

Av Susy - Söndag 25 feb 08:53

  Jag hade lyckats tövla bort lösenordet hit och det var ett helsike att få tillbaks det. Men nu är det gjort och nu ska jag skriva en blogg...om någonting...eh...vet inte vad jag ska skriva liksom. Så tack och hej för den här gången    ...

Av Susy - Måndag 29 jan 15:06

  Den här katten jag bor ihop med var billig idag vid tid för min tupplur. Plötsligt börjar hon springa runt huset som en galning, jag sa åt henne på skarpen och hon lugnade ner sig. Jag höll precis på att somna när hon började igen    Jag sa...

Av Susy - 31 december 2023 07:39

  Skriva blogg alltså. Det är den sista dagen i månaden och jag har inte fått någon blogg skriven så det är måsta på nu      Inte har det väl hänt så mycket riktigt, men jag firade faktiskt jul hos min brorson med familj eller jag var där någ...

Av Susy - 21 november 2023 08:27

  Faktiskt så är det inte vinter förrän den 1 december!!! Och det är inte jul förrän på Lilla Jul (2 december detta år)!!! Kan ni förstå det?     Det är faktiskt så, men inte många som förstår det och till stan ska jag inte åka just nu för ...

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards