Susy funderar vidare

Alla inlägg den 16 juli 2014

Av Susy - 16 juli 2014 18:35


Jag har ingen aning om vad Hans hade för sig natten mellan måndag och tisdag, men det måste varit något som gjorde honom helt ur balans!

När jag vaknade hade ingen katt dykt upp ännu och det hällregnade!

Nåja, det var väldigt tidigt ännu så han kunde ju vara gömd nånstans och slapp bli blöt.

Någon timme senare får jag syn på honom, han ligger i hammocken och verkar inte alls vilja gå in.

Det är inte något ovanligt, förutom att han inte varit in och ätit.

Jag lät honom ändå vara, men efter någon timme måste jag ändå gå dit och kolla hur det var med honom riktigt.


Jag hittar en våt och trött katt som verkade helt slut.

Jag kände igenom honom, men hittade inga skador och inte verkade han ha ont heller.

Nu kom han i alla fall med in, men fast han hoppade upp på köksbänken så ville han inte ha något att äta.

Han la sig och sov igen....och efter ett tag gick han ut och la sig i hammocken igen.

Jag gick ut till honom, men det var inte som vanligt.

Han låg i ena änden av hammocken, men kom inte upp och la sig på mig fast jag la mig ner och läste :(

Ni kan ju tänka er hur orolig och olycklig jag var :(


Men sent på eftermiddagen kom han in, synbart piggare och han sniffande i luften.

Under förmiddagen hade han missat att jag lagat kalops och på eftermiddagen hade han missat fiskkoket.


Idag är han tillbaks i sin forna form, han tigger mat ständigt, han hänger som en hök över allt jag gör i köket.

Han har fördiskat lunchtallriken och nojsat om att få smaka på mina mellanmål och min middag.

Det var visserligen skönt att slippa vakta alla råvaror i köket igår, men jag föredrar förstås att ha honom pigg och alert. Ständigt med en vädrande nos, en klagande stämma och öron som väcker honom ur den djupaste sömn när kylskåpsdörren öppnas.


Men nog skulle det vara intressant och veta vad han gjorde natten till tisdag...


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards