Susy funderar vidare

Direktlänk till inlägg 10 juli 2014

En tripp till paradiset

Av Susy - 10 juli 2014 07:16


Igår var jag för första gången i år ut till paradiset.

Det har inte blivit av före, men nu funkade det på alla sätt :)

Tyvärr såg vattnet ut som en grön soppa så jag ville inte gå i och simma...dumma alger :(

Istället blev det mellanmål på badudden med skurkärringen:


 

Jag brukar inte dela bilder på det jag äter (inte ens fotografera det när jag tänker efter), men när jag hällde ut ärtskidorna på berget så såg det så inbjudande ut att jag bara måste fotografera dem och gott var det också :)

Skurkärringen försöker bara undvika solsting :)


Efter en stund i solen så var stugan sval och inbjudande som vanligt :)

Läste lite. funderare lite och blundade sen en stund...finns inget ställe jag sover så bra på som där :)


Jag hade släpat dit min nyinköpta vasskratta och nu skulle den testas.

Jag har så himla mycket vass vid stranden att det inte går att ta sig ut där. Så har det varit i många år och det märktes på botten kan jag säga :(

Första delen var bara dyig och på vissa ställen nästan torr, men jag högg med krattan och fick till en bra lång gång genom vassen.

Då stötte jag på en vall med gammal vass och stannade upp för att se om den var tunnare nånstans och gick att ta sig igenom.

Då märkte jag plötsligt hur slut jag var!

I vasshackandets hetta hade jag liksom inte märkt det   

Kanske lite väl att stå och slå vass i denna hetta, visserligen var jag i skuggan av vassen, men det var ju varmt ändå. Och ja, jag är ju inte helt återställd ännu liksom.


Så det blev till att gå upp till den svala stugan igen.

Vila, läsa och lösa korsord....mmmm....sommar....kommer förhoppningsvis fler vassa dagar.


Gick sen till min morbror och moster, till deras del av paradiset och fick skjuts tillbaks till båthamnen.

På vägen dit tyckte min morbror att vi skulle lägga nät!

- Eh, sa jag, menar du att jag ska ro?

- Ja, sa min morbror

- Det har jag inte gjort på år och dag, sa jag, tror du jag kan ännu?

- Jodå, sa morbror uppmuntrande

Och tammetusan, jag kan ro ännu...måste vara som med cykling, det sitter kvar i ryggmärgen :)

Visst tusan var jag ringrostig och tövlade lite, men det gick :)

 
 
Ingen bild

Mona

10 juli 2014 08:00

Låter dom en superb dag!! :D ..och klura inte så mycket på det du inte orkar/kan göra utan njut av det du gör och kan :D ..shit, ibland är jag så klok.. ;)

Susy

10 juli 2014 10:38

Ja du är superklok Mona :)
Jag har faktiskt förstått det där själv, bättre att glädjas över det jag orkar göra och får gjort än att grubbla över det jag har ogjort :)
Hm...det betyder nog att även jag är klok :)

 
Ingen bild

Mona

12 juli 2014 12:56

Det betyder det garanterat!! :D Vi är sååå kloka helt enkelt!! :D

Susy

13 juli 2014 05:23

Som ugglor :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susy - Lördag 9 mars 19:49

  Idag när jag hämtade tidningen ur lådan så såg jag att grannens bil var hemma och jag blev rädd. Ja inte för grannen, utan för att bilen var hemma på dagen. Frun i huset ligger nämligen på sjukhuset och är dödssjuk i cancer    Han brukar va...

Av Susy - Söndag 25 feb 08:53

  Jag hade lyckats tövla bort lösenordet hit och det var ett helsike att få tillbaks det. Men nu är det gjort och nu ska jag skriva en blogg...om någonting...eh...vet inte vad jag ska skriva liksom. Så tack och hej för den här gången    ...

Av Susy - Måndag 29 jan 15:06

  Den här katten jag bor ihop med var billig idag vid tid för min tupplur. Plötsligt börjar hon springa runt huset som en galning, jag sa åt henne på skarpen och hon lugnade ner sig. Jag höll precis på att somna när hon började igen    Jag sa...

Av Susy - 31 december 2023 07:39

  Skriva blogg alltså. Det är den sista dagen i månaden och jag har inte fått någon blogg skriven så det är måsta på nu      Inte har det väl hänt så mycket riktigt, men jag firade faktiskt jul hos min brorson med familj eller jag var där någ...

Av Susy - 21 november 2023 08:27

  Faktiskt så är det inte vinter förrän den 1 december!!! Och det är inte jul förrän på Lilla Jul (2 december detta år)!!! Kan ni förstå det?     Det är faktiskt så, men inte många som förstår det och till stan ska jag inte åka just nu för ...

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards