Susy funderar vidare

Direktlänk till inlägg 5 juni 2014

Förkylning, kattmage och grenproblem

Av Susy - 5 juni 2014 08:14


I tisdags "firade" jag och  min förkylning 4 veckor....så nu har vi gått in i vecka 5.

Jag försöker göra slut, men det går inte så bra. Var på laserbehandling igår så nu hoppas jag det skickar iväg det sista.


Hans mage bråkar :(

Så länge han får äta rått kött, kokt fisk och tonfisk så går det bra.

Kattmat vill han helst inte ha och han spyr ofta upp det han äter av dessa :(

Han äter mycket gräs och spyr upp det.

Jag har försökt det mesta, men inget verkar funka ordentligt.

Han mår inte dåligt annars, han tigger mat och är mycket gärna med och lagar mat.

Min mat går också bra att äta säger han.

Jag ringde veterinären i måndags och frågade vad de skulle göra med honom när vi kom dit.

De skulle söva honom och försöka få ut förstoppningen/hårbollen eller vad det nu är.

Det kändes inte bra. Hans är 12 år och blir 13 i september....sövas då liksom?


Hela jag blev orolig, men vi fick en tid till tisdag morgon.

Jag mådde dåligt, var gråtfärdig hela kvällen före.

Sov dåligt och vaknade med migränkänningar.

Jag vågar inte köra då, inte med en katt i bilen i alla fall.

När jag beslutat mig för att stanna hemma så kändes det så bra i magen.

Migränen fick jag dock sova bort, men min magkänsla sa mig att jag gjorde rätt beslut :)

Ska se om jag kan lura i Hans lite olja av något slag så kanske det sista som bråkar rusar ur honom!


Jag fick problem med grenen. Det blev så buskigt att det inte gick att se något....

...från parabolen alltså ;)

Så grenen behövde komma ner. Jag tittade upp....högt upp...parabolen sitter på taket.

Jag är kort och har korta armar, jag har en klippare med teleskopskaft, men det saknades ändå ca 2 meter.

Jag ringde efter hjälp och igår kom hjälpen och grenen åkte ner....och med sig ner tog den parabolhuvudet!

Men va fasen???

Kan inte eländena sluta nån gång???

Men grensågaren är handlingens man så  han hämtade lite verktyg och sånt och sent igår kväll var det fixat och jag kan se 3:an igen  :)

Precis när The Mentalist var slut...men det går i repris i natt :)


Så det löste sig....kan resten lösa sig nu också?


 
 
Ingen bild

eivor.lindstroem@gmail.com

5 juni 2014 12:47

Håll ut vännen!

Susy

5 juni 2014 22:42

Jag har väl inte så mycket val ;)

 
Ingen bild

ammie

17 juni 2014 13:43

Hur har det gått för er? Har Hans blivit bättre i magen?

Susy

17 juni 2014 19:29

Hans är nog bättre i magen, det har kommit upp en hel del hårbollar, men jag tror det finns något kvar ännu.
Jag försöker avsluta mitt förhållande med förkylningen, ser lite mer hoppfullt ut nu idag när vi firar 6 veckor.

 
Ingen bild

ammie

19 juni 2014 22:32

Skönt att Hans är bättre, och hoppas verkligen du blir kvitt den där förkylningen nu. Sex veckor, det är ju inte klokt!

Susy

20 juni 2014 21:25

Vi kämpar på!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susy - Fredag 19 april 18:33

  Jag har varit sjuk, riktigt sjuk alltså. Jag började med magsjuka, jag spydde helt plötsligt en morgon och mådde fruktansvärt illa resten av dagen. Jag fortsatte detta i 2 dagar till!!! Jag åt en banan första dagen, andra dagen ett knäckebr...

Av Susy - Lördag 9 mars 19:49

  Idag när jag hämtade tidningen ur lådan så såg jag att grannens bil var hemma och jag blev rädd. Ja inte för grannen, utan för att bilen var hemma på dagen. Frun i huset ligger nämligen på sjukhuset och är dödssjuk i cancer    Han brukar va...

Av Susy - Söndag 25 feb 08:53

  Jag hade lyckats tövla bort lösenordet hit och det var ett helsike att få tillbaks det. Men nu är det gjort och nu ska jag skriva en blogg...om någonting...eh...vet inte vad jag ska skriva liksom. Så tack och hej för den här gången    ...

Av Susy - Måndag 29 jan 15:06

  Den här katten jag bor ihop med var billig idag vid tid för min tupplur. Plötsligt börjar hon springa runt huset som en galning, jag sa åt henne på skarpen och hon lugnade ner sig. Jag höll precis på att somna när hon började igen    Jag sa...

Av Susy - 31 december 2023 07:39

  Skriva blogg alltså. Det är den sista dagen i månaden och jag har inte fått någon blogg skriven så det är måsta på nu      Inte har det väl hänt så mycket riktigt, men jag firade faktiskt jul hos min brorson med familj eller jag var där någ...

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards