Susy funderar vidare

Alla inlägg den 23 maj 2014

Av Susy - 23 maj 2014 06:28


Jag är ju som sagt var inte så himla frisk, symtomen är vanliga förkylningsgrejer...rätt häftiga dock :(

Natten mellan onsdag och torsdag fick jag uppleva en gräslig andnöd också :(

Vaknade av att jag inte fick luft. Det kändes som jag andades genom ett sugrör som drog ihop sig emellanåt :(

Jisses vilken panik jag fick..lyckades ta mig till badrummet och få i mig lite vatten, sen började jag hosta istället. Det var ju inte heller så skoj, men det är jag liksom van med...slog upp fönstret på vid gavel i sovrummet och lyckades somna om.

Satt på sängkanten i torsdags morse och funderade på om jag verkligen skulle orka.

Och jag bestämde mig för att jag skulle göra det.

Det var panik på dagis, alltför många borta på "min" avdelning och jag hade lovat försöka komma in.


Det skulle vara avslutning för förskolebarnen på eftermiddagen och det fanns massor att fixa till det förstås.

De behövde alltså ett par ögon och öron till för att hålla kolla på barnen under förberedelserna.

Visst var jag trött, visst hostade jag och till sist började jag även snora rejält, men det gick :)


Under avslutningen fick vi se barnen spela teater, dansa och höra dem sjunga sånger :)

De var så duktiga och så söta förstås :)

Sen blev det tårtkalas på gården, kändes som sommar :)

Det här halvåret går sakta mot sitt slut och barnen går vidare till skolan.

Vart jag går vidare vet jag inte, kanske jag får dagisvicka igen i höst...men då är halva gruppen borta därifrån.

Jag gissar att jag kommer att få en hemsk abstinens efter dem....undrar om de har besökstid på skolan? ;)


Idag hostar jag på hemma igen, men ska in till stan på en behandling så småningom.

Hoppas förkylningen får lite stryk på den...för nu är  jag inne på  min tredje vecka och väldigt less på den!

Vik hädan förkylning!


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards