Susy funderar vidare

Alla inlägg den 24 april 2014

Av Susy - 24 april 2014 14:41


Det har gått emot mig den senaste tiden tycker jag.

I tisdags när jag kom hem från dagisvicket så såg jag att min soptunna hade blåst omkull...suck...

Den var inte tömd och jag trodde det berodde på att den hade ramlat omkull och de inte sett den.

Muttrade över det och mailade tömningsbolaget.

Det visade sig att den borde stått ute på måndagen, trots att det var helg.

Jag är rätt säker på att jag läste på deras hemsida att den skulle ut på tisdagen istället, men jag är ju inte hundra på det liksom.

Men ja, den kan tömmas på måndag istället och eftersom jag inte överproducerar sopor så ska nog det gå det också. Så det ordnar upp sig bara jag kommer ihåg att sätta ut tunnan igen :)


Sedan förra fredagen så har jag inte kunnat se tv 4 (och inte heller finska kanalerna, men det är mindre viktigt), detta betydde att jag missade Let's Dance...suck...

Har funderat på att klättra upp på taket och pilla på antennen, men ja, jag är ju ensam.

Skulle få springa (ha ha) upp och ner flera gånger för att få det på grej.

Till på det undrar jag om min icke helt fungerande kropp skulle klara av det...

Övervägde till och med att skaffa Iptv och det vill jag egentligen inte ha.

Funderade på var jag kunde hitta hjälp, vilken firma hjälper till med sånt här osv.

Kom inte på något, men så föreslog en vän igår Sedins och visst tusan fick jag napp där :)

Imorgon kommer han hit och ser vad han kan göra, han trodde mer på att någon förstärkare gett upp än att antennen vridit på sig.

Så kanske jag kan se Let's Dance imorgon i alla fall...det finns hopp om att det ordnar upp sig :)


Sen var det Hans eller ja, han är ju alltid främst han egentligen.

Han har spytt till och från i flera dagar, oftast just efter han ätit.

Till på det så var det ju det där ormdräpandet då....

De senaste dagarna har han knappt ätit någonting, men druckit bra med vatten i alla fall.

Jag misstänker att han har en hårboll som sitter fast nånstans.

Han ser inte dålig ut annars, men känns väldigt smal.

Han är inte stor annars heller (men det ser så ut för att han har så lång och lurvig päls), men nu är han jättesmal :(

Jag har gett honom knäckebröd i små bitar och det har han ätit (ska hjälpa mot hårbollar).

Satte fram ett nytt torrfoder åt honom idag som ska hjälpa mot hårbollar och det åt han och han har inte spytt sen dess :)

Så jag hoppas även det ordnar upp sig!


Och till på allt så lossnar en bit från ett av hjulen på min datorstol hela tiden och det verkar inte ordna upp sig...men man kan ju inte få allt!


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards