Susy funderar vidare

Alla inlägg den 20 april 2014

Av Susy - 20 april 2014 16:45


I morse sparkade jag mig i rumpan och bytte däck.

Inte fasen har jag tillräckligt med krafter ännu för att det ska gå lätt, men det gick :)

Utanför garaget stod Hans och berättade att han ville komma in..om och om igen.

Jag vill inte ha honom där inne när jag byter däck, farligt ju!


När jag var klar så blev det att laga lunch, men efter det gick jag ut till solstolen.

Det var så varmt och skönt och jag hade en god bok att avsluta.

Hans var med förstås...på min bröstkorg...men sen blev det för varmt så han hoppade ner.

Jag tyckte bara det var skönt i värmen jag :)


Plötsligt hör jag hur Hans står och slår med tassen i det torra fjolårsgräset.

Jag anade oråd och gick och tittade efter vad han gjorde.

Han hade hittat en orm!!!

På vår gård!!!

Som är så full av myror!!!

Men där var den i gräset och till på det var det en huggorm.

Hans tyckte den var jätteskoj att slå på, den högg mot honom och jag var livrädd.

Plötsligt hugger han tag i den och bär ut den på gräsmattan,

Jag trodde han skulle bli biten i munnen, såg så ut :(

Jag visste inte vad jag skulle ta mig till.

Jag kan inte döda djur, men nu hade jag god lust, men kom inte på hur jag skulle få livet ur ormen!


Så istället högg jag tag i Hans och bar in honom....det var inte en gnutta populärt...

Väl inne försökte han ta sig ut igen, jag fick fast dörren, han krafsade på den.

Lurade honom med mat...funkade en kort stund...sen var det krafs på dörren, bråkande och ylande.


Efter en stund hoppades jag att ormen hade slingrat sig iväg och släppte ut honom.

Ormen var kvar...men hade inte så mycket styrka och den var snart död.

Den var riktigt lemlästad   

Vilken ormdräpare jag har i hus!

Ormen skulle gärna fått leva vidare för mig, men inte så att Hans hittat den!


Jag är fortfarande orolig, kollar efter tecken på att Hans inte mår bra.

Ser om han svullnat någonstans, men jag ser ingenting.

Jag hoppas han har klarat sig, men oron ligger kvar.

Han sover nu lugnt och ser mycket nöjd ut...hm...


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards