Susy funderar vidare

Alla inlägg den 28 februari 2014

Av Susy - 28 februari 2014 18:55


Jag lyckades få en tid till laserterapi idag och det behövde jag så väl.

Eftersom tiden var på eftermiddagen så planerade jag en massa jag skulle göra före.

Hade hur många ärenden som helst att göra inne i stan.

Sen vaknade jag gräsligt tidigt i morse och sen blev det liksom ingenting.


En plan var att färga håret innan jag åkte in till stan och det blev i alla fall gjort..alltid något ;)

Lasern var välbehövlig och laserkvinnan lika trevlig och förstående som vanligt :)


Några ärenden var jag tvungen att göra inne i stan, avlämna en rapport och posta ett brev...och tog även ut pengar. Så långt gick det rätt bra, men sen skulle jag tanka och tvätta bilen.
Tanka klarade jag av utan större mankemang, men sen var det biltvätten.

Först och främst så ställde jag mig på fel ställe för att köa till biltvätten.

Gick in för att betala tvätten och kom då på att jag var hungrig så jag skulle fundera ut något att äta....vilket gjorde att en karl trodde jag stod och väntade på mat redan. Gav honom ett mycket märkligt svar på hans fråga för att jag förvirrat stod och tittade på vad jag skulle kunna tänkas äta.


Bestämde mig för både mat (som jag sen glömde bort igen när jag skulle beställa) och tvättprogram (med hjälp), de hade något specialpris på en andra tvätt, men jag var så disträ att jag inte förstod vad det kostade osv. så till sist insåg jag att det var smartare att ta en vanlig tvätt.

Stod sen och funderade på varför hon inte frågade mig vilken sorts läsk jag skulle ha...tänkte just berätta det, när jag högt konstaterade att jag skulle ta läsk själv! Anade lite oro bakom kassatjejens leende....

Jag konstaterade att jag kanske skulle somna i biltvätten, men hon lovade att de skulle komma och väcka mig då, de ser oss på skärmen...O-OH!

Fick maten, gick till bilen för att konstatera att en annan ställt sig där man skulle köa till tvätten.

Suckade lite, men körde snällt och ställde mig bakom...men då kom karln i andra bilen och sa att jag nog var före. Åh! Finns det sådana människor ännu? Tack och bock :)


Efter lite mat och cola så vaknade jag till så mycket att jag kom ur tvätten när jag skulle och iväg till Sparis.

Snurrade runt där i allmän förvirring och inte vart det ju bättre av att jag glömt handlingslappen hemma.

Laserkvinnan skrev en ny åt mig, på den stod det tandkräm...det var det enda jag mindes att jag skulle ha!


Men handlade gjorde jag, borde hållit mig till det för jag sa något väldigt förvirrande till en pappa med ett litet barn som höll på kröp in i en korg...hm....jag hastade därifrån utan vidare förklaringar.

Har ärligen ingen aning om vad jag köpte (trots att jag plockat i och ur handlingskassarna), men tror jag fick hem det mesta jag behöver (köpte i alla fall kattmat och det är ju viktigast).

Om jag mötte någon jag kände så ber jag om ursäkt för att jag inte hälsade, den enda jag hälsade på var en som höll på körde på mig med vagnen när jag plötsligt tvärvände och gick åt sidan mitt i en gång.


Men hem kom jag och jag fick lite gjort i alla fall...trots en totala förvirringen...resten får vänta tills nån annan dag bara.


Ps. Glömde berätta att när jag kom hem så körde jag in bilen för lite in i garaget så jag fick inte fast garagedörrarna utan att starta bilen och köra fram lite till.
Sa jag att jag var förvirrad???


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards