Susy funderar vidare

Alla inlägg den 4 februari 2014

Av Susy - 4 februari 2014 16:53


Det har hänt både det ena och det andra de senaste tiden, men jag har inte haft riktigt tid eller ork att blogga.

Vet i tusan om jag orkar idag heller egentligen, riktigt trött idag, men ja, här sitter jag och skriver ändå liksom.


I lördags var det årets upplaga av elevförbundsmötet på folkis.

Det är alltid första lördagen i februari och de som är jubilarer är extra välkomna.

Jag var inte jubilar i år, men de som gick på ettan när jag gick på trean var det.

Det kom inte så många från den årskullen, men de som var där hade desto roligare :)

Och mitt i den högen satt jag...och hade roligt :)

Det blir ju liksom som en klassfest på dessa elevförbundsmöten, men enklare.

Det man som jubilerande årskulle behöver göra är samla ihop gänget, anmäla dem som kommer och laga sig dit.

Folkis fixar allt annat och då ingår även fika och  mat!

Jag häckar där alla år eftersom jag är ordförande i elevförbundets styrelse....och återvald blev jag igen så nästa år är jag väl också där.

Det börjar bli dags att stiga av tycker jag, men då måste vi hitta någon annan som kan ta i det. Det är inte betungande, två möten i året och ca 30 minuters pappersarbete i året.


Och så var det denna vecka då!

Jag är tillbaks på dagis och vikarierar igen. Hela två veckor ska jag vara där nu.

Samma avdelning som förra gången så det känns rätt hemtamt och framför allt så kunde jag nästan alla namn, men lite rör jag ihop ännu....och gör fel...men ja, det går ju rätt bra i alla fall.


Idag har jag dock varit gräsligt trött och ute har det varit så himla blött = mycket blöta ungar!

Lite skojiga och konstiga kommentarer har jag redan fått, men bland dagens var det inget som passade sig i tryck.

Jag hoppas verkligen morgondag har sol och att jag sover som en stock i natt, för nu är jag allt för trött...

Får man gå och lägga sig nu?


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards