Susy funderar vidare

Direktlänk till inlägg 16 januari 2014

På dagis har vi kul varje dag!

Av Susy - 16 januari 2014 17:46


I dagarna tre har jag vikarierat på dagis, det har varit en upplevelse och en utmaning.

Jag har aldrig jobbat på dagis tidigare, om jag inte räknar in att jag övade teater med ett gäng dagisbarn för något år sen.

Jag är ju inte direkt van att jobba nu och jag är definitivt inte van att vara ute en massa och första dagen blev det att gå ut hårt....bokstavligen.

Det hör till vanligheterna med att vara ute både på för- och eftermiddagen på dagis, men första dagen på vicket så gick vi även ut på skogspromenad...hoppsan så mycket frisk luft jag fick den dagen liksom :)
Och motion blev det ju på promenaden också...passen ute annars är rätt stillastående.

De andra två dagarna var det mer inneaktviteter så jag blev inte helt friskluftsförgiftad ;)


Det har varit riktigt skoj att vara på dagis, tänk vilka grejer ungar kan kläcka ur sig!

Jag har fnissat och skrattat flera gånger dessa dagar :)

Sen har de fått skratta åt mig när jag har gjort fel...och så har de undervisat mig hur jag borde ha gjort :)

Inte riktigt lätt att hänga med i alla rutiner och regler liksom, men ja, alltför mycket fel har jag inte gjort tror jag.

Jag har läst sagor, spelat spel, fått massage och ätit mat som någon annan har lagat.

Och jag har haft kaffepauser!!! Det vet jag inte när jag hade sist!!!

Jag har liksom inte jobbat på sådana ställen som har det på väldigt många år.


Måste dela med mig lite av barnens utlåtanden och sånt:

Dag 1:

Jag fick en hälsoundersökning: allt blod var kvar och jag stacks med en manick som skulle göra mig helt frisk (ja tack)

Dag 2:

Du luktar som ett pärontuggummi fick jag höra på morgonen....på eftermiddagen hade lukten gått över till rutten korv (måste nog byta deo eller något sånt).

Dag 3:

Hjälpte ett lite mindre barn från en annan avdelning som sa: - Vad är du för nånting? samtidigt som jag blev krusad över håret.


I kväll kan jag gå och lägga mig utan att rabbla namnen på barnen i ett försök att lära mig vem som heter vad...om det nu går :)

Jag inser att jag kommer att sakna dem, tänk så de liksom klistrar sig in i en på bara tre dagar...gullungar :)


Det verkar som jag gjorde något rätt under dessa dagar för både chefen och personalen sa att jag är välkommen tillbaks :)


 
 
Ingen bild

Patricia

16 januari 2014 21:34

Siddu,vad kul! Hoppas de ringer igen:)

Susy

17 januari 2014 18:38

Jag tror faktiskt de kommer höra av sig igen :)

 
Ingen bild

Patricia

17 januari 2014 19:43

Det brukar vara så. Sen måste man plötsligt lära sig att säga nej:)

Susy

17 januari 2014 20:38

Ja det kan ju bli för mycket av det goda också :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susy - Lördag 9 mars 19:49

  Idag när jag hämtade tidningen ur lådan så såg jag att grannens bil var hemma och jag blev rädd. Ja inte för grannen, utan för att bilen var hemma på dagen. Frun i huset ligger nämligen på sjukhuset och är dödssjuk i cancer    Han brukar va...

Av Susy - Söndag 25 feb 08:53

  Jag hade lyckats tövla bort lösenordet hit och det var ett helsike att få tillbaks det. Men nu är det gjort och nu ska jag skriva en blogg...om någonting...eh...vet inte vad jag ska skriva liksom. Så tack och hej för den här gången    ...

Av Susy - Måndag 29 jan 15:06

  Den här katten jag bor ihop med var billig idag vid tid för min tupplur. Plötsligt börjar hon springa runt huset som en galning, jag sa åt henne på skarpen och hon lugnade ner sig. Jag höll precis på att somna när hon började igen    Jag sa...

Av Susy - 31 december 2023 07:39

  Skriva blogg alltså. Det är den sista dagen i månaden och jag har inte fått någon blogg skriven så det är måsta på nu      Inte har det väl hänt så mycket riktigt, men jag firade faktiskt jul hos min brorson med familj eller jag var där någ...

Av Susy - 21 november 2023 08:27

  Faktiskt så är det inte vinter förrän den 1 december!!! Och det är inte jul förrän på Lilla Jul (2 december detta år)!!! Kan ni förstå det?     Det är faktiskt så, men inte många som förstår det och till stan ska jag inte åka just nu för ...

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards