Susy funderar vidare

Alla inlägg den 1 januari 2014

Av Susy - 1 januari 2014 09:37


Denna gång firade jag in nyåret lite mer än jag brukar göra.

Jag åkte iväg med Ann och hennes man för att äta nyårsbuffé på Eckerölinjen.

Vi träffades i Eckerö och hoppade på 13.30-turen

Vi åt buffé direkt och himlars va god mat det var, både den kalla och varma maten var mycket god.

Sen ska vi inte tala om efterrättsbordet, hå hå ja ja va där fanns choklad :)

Blev tvungen att välja bort en del mot min vilja, men det fanns inte rum för allt i magen mera.

Jag har aldrig blivit missnöjd med någon buffé på Eckerölinjen tidigare, men denna var nog den godaste jag nånsin ätit där.

Hoppas de gör denna buffé till en tradition, för detta gör jag gärna om :)

Gärna med det trevliga sällskapet nästa gång igen då :)


Efter buffén däste vi lite här och var, mätta, trötta och nöjda.

Svenska sidan visade sig från sin bästa sida:

 

Skönt att komma hem relativt tidigt och få träffa Hans igen...en liten stund, sen började det smälla som tusan i byn...långt före 12-slaget :(

Blev lugnt ca 1½ timme sen, Hans hann in och få i sig mat och tröstas lite av mig.

Han är nämligen livrädd för smällandet :(

Han rusar ut med full panik i blicken och jag lider så med honom :(


Jag har inget emot nyårsfyrverkerier, men skulle föredra att det smälls bara precis runt 12-slaget, det skulle vara mycket snällare mot Hans och alla andra djur.

Det smällde i vanlig ordning massor här runt mig, det känns lite som de tävlar mot varandra här i byarna.

Ca en halvtimme efter det slutat smälla lyckades jag locka in Hans.

En mycket skärrad kisse som hela tiden lyssnade efter fler smällar, när han äntligen kom till ro sov han den utmattades sömn, tungt att vara kisse på nyår!


Nu hoppas jag det här nya året blir ett bra år, det förra har inte varit så mycket att hänga i julgranen för min del!


Gott Nytt År på er!

 

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards