Susy funderar vidare

Direktlänk till inlägg 19 december 2013

Det hände sig vid den här tiden....

Av Susy - 19 december 2013 17:04


...ifjol att jag var på julfest på Vikingaåsen.

Jag hade varit med och övat in en musikal med femmorna och vi väntade på vår tur.

Under tiden såg vi på de andra klassernas program.

När det var dags så var jag bakom scenen som inkastare (behövdes inte, de skötte sig perfekt) och hyschare (det behövdes då och då, svårt att minnas att vara tyst när allt är så spännande).

I några dagar nu har sångerna börjat gå runt i mitt soundtrack i huvudet igen.

Det här gör mig melankolisk och ledsen.

Jag fick inte stanna där i närheten av skolan, jag fick inte hjälpa dem mera :(

Nu är femmorna sexor och ikväll uppträder de med luciatåg. 

Och jag får inte vara där :(


 
 
Ingen bild

Ramona

20 december 2013 06:40

Men Susy, kram på dig. Önskar jag kunde ge dig en kram på riktigt också...

Susy

20 december 2013 10:44

Tack Ramona och kram tillbaks!
Jag bara mindes hur skoj det var och hur stolt jag var över dem ifjol.
Efter att ha kunnat se alla ungar dagligen så känns det rätt tomt emellanåt.

 
En plats i solen

En plats i solen

20 december 2013 15:17

Var gärna med i min julkalender. Kika inom och se om dagens lucka passar dig! Välkommen in!

http://enplatsisolen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Siw

20 december 2013 22:18

Men Susy hade jag haft möjlighet hade jag bjudit in dig till årets julfest. Vågade inte då det är så noga med antalet närvarande. Om jag bara kommit ihåg det hade jag bjudit in dig till Luciamorgonen. Förlåt att jag glömde i brådskan - eller pga allt annat jobbigt runt om, som tyvärr fortsätter o som tar all kraft o ork. Jag vill noga påpeka att det INTE är eleverna som är jobbiga.
Du är välkommen att hälsa på i klassen precis när du vill!
/din vän o kollega Siw

Susy

20 december 2013 23:22

Skrev redan på facebook åt dig, men skriver här med.
Du ska inte alls känna att du behövde bjuda in mig, det hade jag absolut inte räknat med.
Jag bara saknar alla härliga ungar och er lärare, skolan liksom...att vara nära och se och höra er.
När jag visste att det var dags för julfest så blev jag att tänka på ifjol och blev nostalgisk och ledsen för att kommunen inte såg nyttan med tjänsten jag vikarierade på.
Men ingen skuld mot er alls, hörde att ni hade ett fint luciaspel så jag blev stolt på håll över er alla.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susy - Lördag 9 mars 19:49

  Idag när jag hämtade tidningen ur lådan så såg jag att grannens bil var hemma och jag blev rädd. Ja inte för grannen, utan för att bilen var hemma på dagen. Frun i huset ligger nämligen på sjukhuset och är dödssjuk i cancer    Han brukar va...

Av Susy - Söndag 25 feb 08:53

  Jag hade lyckats tövla bort lösenordet hit och det var ett helsike att få tillbaks det. Men nu är det gjort och nu ska jag skriva en blogg...om någonting...eh...vet inte vad jag ska skriva liksom. Så tack och hej för den här gången    ...

Av Susy - Måndag 29 jan 15:06

  Den här katten jag bor ihop med var billig idag vid tid för min tupplur. Plötsligt börjar hon springa runt huset som en galning, jag sa åt henne på skarpen och hon lugnade ner sig. Jag höll precis på att somna när hon började igen    Jag sa...

Av Susy - 31 december 2023 07:39

  Skriva blogg alltså. Det är den sista dagen i månaden och jag har inte fått någon blogg skriven så det är måsta på nu      Inte har det väl hänt så mycket riktigt, men jag firade faktiskt jul hos min brorson med familj eller jag var där någ...

Av Susy - 21 november 2023 08:27

  Faktiskt så är det inte vinter förrän den 1 december!!! Och det är inte jul förrän på Lilla Jul (2 december detta år)!!! Kan ni förstå det?     Det är faktiskt så, men inte många som förstår det och till stan ska jag inte åka just nu för ...

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards