Susy funderar vidare

Direktlänk till inlägg 22 november 2013

Trevlig tur, rörig retur

Av Susy - 22 november 2013 19:39


Idag åkte jag fram och tillbaks över pölen med Eckerölinjen.

Orsaken var en vän som behövde lite hjälp över och det gör jag så gärna (om hon skulle fråga lite oftare det vill säga).

Eftersom jag är urusel på att hälsa på folk så blir det här ett sätt att träffas och kunna prata på en massa liksom :)

Och vägen över till Sverige var mycket trevlig.

Hon bjöd mig på mat (det var inte meningen och nödvändigt, men tack ändå liksom) och vi pratade på.

Till på det så dök min brorson med vovve upp, dem har jag inte sett på länge, trevligt det också :)

Mer prat och lite hundkel förstås :)

Följde min vän av färjan och där möttes hon (ja, han kunde ju inte missa mig heller) av sin man.

Bara att se lyckan i hans ögon när han fick syn på henne gjorde resan värd att resa :´)


Sen var det för mig att ta mig ombord igen...med alla andra...hå hå ja ja va folk!

Delade hela långa vägen i gången mot färjan med ett stort gäng karlar som skulle över och äta julbord (på vägen dit, annars åt ingen hade de märkt något år före) och minst två gäng tjejfotbollslag i tonåren.

Och så den vanliga bunten pensionärer förstås.
Ja, jag tjuvlyssnade...hade inte så mycket val liksom.


Väl ombord så slog jag mig ner i närheten av taxfreen, lika bra att få det gjort med en gång liksom.

Satt där i en soffa när en gubbe lullade in, satte sig en soffa i från sig och skrek: - In the last minute!

Sen fortsatte han prata, men nu på svenska...tror jag....


När taxfreen öppnade lämnade jag honom till sitt öde, där inne plockade jag åt mig sånt jag "behövde" och när jag kom till kassan så sa kassakillen:

- Får det lov att vara vin till ett rabatterat pris?

- Nej usch, svarade jag

Tror inte det var den reaktionen han förväntade sig...

När jag kom ut satt gubben fortfarande där och pratade.


Jag gick till cafeterian, men där var det sånt himla liv att jag bara köpte en glass och gick ner igen.

Gubben satt fortfarande och pratade i en soffa....


Så jag valde en soffa en bit bort, frågade snällt mannen som satt i soffan mitt emot om det var upptaget.

- Ja inte ser jag att det sitter någon där, fräste mannen.

Oj! Förlåt att jag frågade....gringubbe!

Jag satte mig trots det eller kanske just därför (alltid retar det någon) ner där.

Läste och fördrev tid.


Vet ni förresten hur mycket tonåriga fotbollstjejer låter när de släpps lösa på en färja???

Om ni inte vet, lovar jag att ni inte vill veta....och till på det skriker minst i höga C om någon tappar en tandpetare eller nåt sånt!


Sen dök plötsligt mina grannar upp :)

De hade varit lite längre än mig de (Nice), tyckte väl det varit lite mörkt hos dem också....

Äntligen trevligt och intressant sällskap på returen :)


Ja och till sist var jag glad att komma tillbaks på åländsk mark...och märka att det inte var frost eller is på vägen eftersom jag inte hittat orken att byta till vinterdäck ännu!

Men så länge det finns liv så finns det hopp ;)


Men vad jag tror och har på känn, å sitter säkert gubben kvar där i soffan och pratar än...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susy - Lördag 9 mars 19:49

  Idag när jag hämtade tidningen ur lådan så såg jag att grannens bil var hemma och jag blev rädd. Ja inte för grannen, utan för att bilen var hemma på dagen. Frun i huset ligger nämligen på sjukhuset och är dödssjuk i cancer    Han brukar va...

Av Susy - Söndag 25 feb 08:53

  Jag hade lyckats tövla bort lösenordet hit och det var ett helsike att få tillbaks det. Men nu är det gjort och nu ska jag skriva en blogg...om någonting...eh...vet inte vad jag ska skriva liksom. Så tack och hej för den här gången    ...

Av Susy - Måndag 29 jan 15:06

  Den här katten jag bor ihop med var billig idag vid tid för min tupplur. Plötsligt börjar hon springa runt huset som en galning, jag sa åt henne på skarpen och hon lugnade ner sig. Jag höll precis på att somna när hon började igen    Jag sa...

Av Susy - 31 december 2023 07:39

  Skriva blogg alltså. Det är den sista dagen i månaden och jag har inte fått någon blogg skriven så det är måsta på nu      Inte har det väl hänt så mycket riktigt, men jag firade faktiskt jul hos min brorson med familj eller jag var där någ...

Av Susy - 21 november 2023 08:27

  Faktiskt så är det inte vinter förrän den 1 december!!! Och det är inte jul förrän på Lilla Jul (2 december detta år)!!! Kan ni förstå det?     Det är faktiskt så, men inte många som förstår det och till stan ska jag inte åka just nu för ...

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards