Susy funderar vidare

Direktlänk till inlägg 17 november 2013

Hopp i ljuset

Av Susy - 17 november 2013 11:07


Igår gnällde jag som tusan om min orkeslöshet här på bloggen.

Det har varit jobbiga veckor så det kändes befogat få det ur mig.

Som jag sa till min alternativvårdare: Det är ju sin sak att man inte orkar diska, men när man inte orkar göra saker man vill göra och som är roliga då är det något som är väldigt fel!


Jag var såg glad över att jag hittade lite energi igår och fick lite gjort.

Visst gjorde det ont i kroppen och visst behövde jag vila, men jag blev inte lika orkeslös som tidigare :)

Jag oroade mig lite för hur det skulle bli idag, men döm av min förvåning när jag hittade lite energi idag också!

Jag har varit ut och tagit av det värsta av fönstren (ja, fyra av dem, farstun fick vara).

Jag vet inte när jag tvättade fönstren på utsidan sist så det behövdes.

Att jag sen inte hade så himla bra fönsterskrapa är en helt annan sak...det kunde liksom inte bli sämre ;)

Insidan kvar nu då, men jag måste nog ta paus först.


Redan detta ger mig hopp i ljuset (tror solen inspirerade mig till detta nypåhittade uttryck), men även en annan sak.

Jag har börjat prata för mig själv igen och till på det sjunger jag trudilutter lite nu och då.

Jag visste inte om att detta varit borta eller jo, sjungandet har det varit uruselt med sen jag blev sjuk, men jag har inte tänkt på att jag slutat prata för mig själv.

Det finns liksom hopp i ljuset trots allt :)


 
 
Ingen bild

ammie

17 november 2013 14:47

Härligt!!! O

Susy

17 november 2013 20:17

Ja, hoppas det håller i sig!

 
Ingen bild

ammie

17 november 2013 14:49

Ja jag skulle ju skriva lite till, men den här datorn lever sitt eget liv... Jo planen finns kvar, är dock väldigt glad att vi inte for idag! Blir det på helg så blir det tidigast helgen efter lillajul. Men en vardag så är det inte så stor skillnad, men helst inte denna vecka.

Susy

17 november 2013 20:18

Ok, säg till när det passar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susy - Lördag 9 mars 19:49

  Idag när jag hämtade tidningen ur lådan så såg jag att grannens bil var hemma och jag blev rädd. Ja inte för grannen, utan för att bilen var hemma på dagen. Frun i huset ligger nämligen på sjukhuset och är dödssjuk i cancer    Han brukar va...

Av Susy - Söndag 25 feb 08:53

  Jag hade lyckats tövla bort lösenordet hit och det var ett helsike att få tillbaks det. Men nu är det gjort och nu ska jag skriva en blogg...om någonting...eh...vet inte vad jag ska skriva liksom. Så tack och hej för den här gången    ...

Av Susy - Måndag 29 jan 15:06

  Den här katten jag bor ihop med var billig idag vid tid för min tupplur. Plötsligt börjar hon springa runt huset som en galning, jag sa åt henne på skarpen och hon lugnade ner sig. Jag höll precis på att somna när hon började igen    Jag sa...

Av Susy - 31 december 2023 07:39

  Skriva blogg alltså. Det är den sista dagen i månaden och jag har inte fått någon blogg skriven så det är måsta på nu      Inte har det väl hänt så mycket riktigt, men jag firade faktiskt jul hos min brorson med familj eller jag var där någ...

Av Susy - 21 november 2023 08:27

  Faktiskt så är det inte vinter förrän den 1 december!!! Och det är inte jul förrän på Lilla Jul (2 december detta år)!!! Kan ni förstå det?     Det är faktiskt så, men inte många som förstår det och till stan ska jag inte åka just nu för ...

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards