Susy funderar vidare

Alla inlägg den 7 november 2013

Av Susy - 7 november 2013 09:04


Igår var jag till min alternativvårdare, vilket behövdes.

Fick mig en rejäl behandling och var rätt trött i mössan (fast jag inte ens hade någon mössa på mig) när jag åkte därifrån.

Jag borde verkligen ha ätit något innan jag åkte och handlade, men jag var för trött för att tänka så klart.


Jag var sur och grinig genom hela första delen av affären, alla stod i vägen, kom för nära och stressade i kapp mig osv. Till på det ramlade det grejer var jag än var och fingrade så det var liksom inte min dag...suck...

Men det hamnade en hel del i vagnen, sånt jag behövde, sånt jag kom på att jag behövde (julkortsmaterial) och sånt som mitt låga blodsocker tydligen behövde.


Plötsligt dök det upp en människa jag inte träffat på länge och som vanligt kom frågan:

- Vad gör du nu för tiden?

När jag inte är så där trött och hungrig brukar jag lyckas tänka ut ett svar som inte gör så det kommer en massa följdfrågor, men då svarade jag: - Inte ett skit!

Detta resulterade i att jag blev tvungen att förklara min situation och varför jag tagit en paus.

Folk brukar nöja sig med det tack å lov, men så var inte fallet med denna person....


Det blev en lång föreläsning om vad jag skulle göra, vilka sorters alternativvård som var bäst (trots att jag sagt att jag får hjälp från alternativvården), vilka medel man ska äta (som jag hört att är fejk och fubb) och till sist rekommenderades LCHF.

- Eh, sa jag, det har jag aldrig hört att skulle hjälpa mot det borrelia ställt till med.

- Nej, men...öh...så du...öh...börjar må...öh...bättre, säger BW:n och slår en lång blick ner i min vagn.


Här kände jag att det var bäst att gå....*fräs*...det finns måtta på hurdana utbrott man kan undslippa sig bland folk! Det kändes som hela den där föreläsningen gick ut på att personen ville säga att jag borde göra något åt min övervikt och sen skulle nog allt bli bra *morr*

Alla dessa "goda" råd blev väldigt dyra för mig igår, det förstörde helt det lilla som var kvar av mitt sinneslugn.


Memo till mig själv: Ät innan du handlar nästa gång, man vet aldrig när man springer på en besserwisser!


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards