Susy funderar vidare

Alla inlägg den 18 september 2013

Av Susy - 18 september 2013 14:12


I den arla morgontimmen förde jag min bil till verkstaden igen...denna gång för att åtgärda felet de hittade när den var på service...tror bestämt det var ljudpruttomojängens mellanpropp som hade gått.


Åkte in till stan med stadsbussen och där var i princip inget öppet så tidigt, men dörrarna till Sittkoffs är öppna i alla fall. Denna gång hade jag varit förutseende nog att ta en bok med mig så jag slog mig ner i en soffa och läste.


Efter ett tag fick jag karlbesök i soffan, det var inte så illa som det lät, utan en trevlig karl som jag känt länge via jobb. Vi pratade om lite gemensamma intressen och sånt och där for en hel del tråktid iväg :)

När han hade gått så hade affärerna börjat öppna så jag gjorde lite ärenden och sånt.


Tänkte just ta mig ut på stan för att försöka slå ihjäl ännu mer tid, men då fick jag syn på en god vän inne på ett fik. Jag blev jätteglad, länge sen jag såg honom "på riktigt" sist och vi fick en trevlig pratstund om livets orättvisor och sånt ;)

Och där åkte ännu mera tråkig ensamtid sin kos :)


Sen hann jag med lite lunch, några få ärenden till och fast de inte messat från verkstaden ännu så åkte jag iväg med stadbussen igen. Nästa buss gick först om en timme och jag hade ledsnat på stan vid det här laget.

Bilen var inne på fixning när jag kom så jag hann bara läsa en och en halv Nyan innan den var klar så det var bra att jag åkte ut när jag gjorde liksom :)

Funderar lite på nu varför jag måste lämna in den så attans tidigt när den inte blev fixad förrän efter lunch....


Nåja, dagen i stan gick rätt fort och blev mycket mindre tråkig än jag hade befarat. Det var faktiskt en riktigt trevlig förmiddag i den stora staden...nästan så jag kan tänka mig att åka dit snart igen :)


  

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards