Susy funderar vidare

Alla inlägg den 14 augusti 2013

Av Susy - 14 augusti 2013 18:41



Jag började min dag med att åka till tandläkaren på årskontroll.

Jag förberedde mig på det värsta :(

Man kan inte bli annat än glad när han efter röntgen och undersökning säger: Du har inga hål och det ser bra ut...du har inte ens tandsten :)

Efter detta glädjande besked åkte jag och åt lunch och hittade lunchsällskap där, det hade jag inte förväntat mig :)

Sedan besöktes lite affärer och bilen tankades.


Sen sa mina ben att de inte ville gå så mycket mer så jag åkte för att tvätta bilen.

När jag betalade för min tvätt så var det en massa nya rutiner för tvätt och jag förstod ingenting, men fick någon sorts förklaring och eftersom alla kostade samma sak så knappade jag in den dyraste.

När bilen efter diverse sköljningar och medel var helt indränkt i skum så stannade tvätten...där satt jag och kände mig som en snögumma....men tack å lov dök en räddande ängel upp (såg någon otydlig genom allt skum på bakrutan) och knappade in något och så satt tvätten igång igen....från början.

Efter ca 1½ tvättprogram kunde jag sedan köra ut bilen från tvätten...den borde ju vara ren nu liksom :)


Date med laserkvinnan efter det (behövligt som vanligt) och när jag lämnade hennes lokal så ringde min telefon. Det var Henrik Appelqvist som berättade för mig att en person med min mammas namn hade förnyat sitt körkort hos honom och nu såg han hennes namn när han bläddrade i sin journal.

- Var det möjligen min mamma?

- Lever hon ännu?

- Nähä, när dog hon då?

Får en läkare göra så???

Till slut så bad han om ursäkt att han hade stört mig på jobbet eller var jag nu var?

- Ja vad gjorde jag liksom?

Här sa jag att jag inte hade tid mera och la på luren.

Nog för att jag visste att den karln var knepig, men det här var rent huvudlöst och jag förstår inte orsaken!


Avslutade dagen med att åka och hämta ett paket = julafton  när jag kom hem :)

Eller jag var till kyrkogården också, där träffade människor som miste en nära helt oväntat för ett tag sen.

Jag har inte träffat dem sen dess så jag gav dem bamsekramar och lyssnade.

Eftersom jag varit i sorg flera gånger så är jag inte rädd för sorg och jag vet hur jobbigt det är när folk undviker en för att de inte vet hur de ska hantera sorgen (man kan bara säga hej och gå vidare).

Jag klampar rakt in och visar att jag förstår!

Det är bara av omtanke jag gör så här och hittills har ingen klagat :)


Det hände mycket mer än väntat idag...men det mesta var ju positivt i alla fall.


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards