Susy funderar vidare

Alla inlägg den 6 augusti 2013

Av Susy - 6 augusti 2013 05:15


I mina drömmars värld är det ofta full action!

Detta i bästa deckarstil (jag som inte ens gillar deckare någge vidare).

Det är biljakter, springande, skjutande och lurande i full fart.

I natt var jag där igen, mitt i en deckare...eller egentligen som observatör.

En man (huvudpersonen) satt i en sjaskig lägenhet med en cigarr i mungipan.

En annan mansperson dök upp som tydligt hörde till maffian eller något liknande.

Denna person ville anlita mannen för något uppdrag, för att han är bäst på sådant.

Mannen var tveksam och förhalade beslutet fast han egentligen visste att han inte hade något val.


Plötsligt hördes det tumult i lägenheten bredvid.

De gick båda ut med dragna pistoler.

Ut ur den andra lägenheten kommer en man och ropar på hjälp. Maffiasnubben går in med dragen pistol.

Min huvudperson tittar in i lägenheten från dörröppningen på något som verkar vara ett rökmoln, anar oråd och rusar tillbaks till sin lägenhet.

Där söker han en väg ut, kollar ut och inser att han är väldigt högt upp och det finns inga balkonger eller liknande.

Detta brukar han lösa, men idag orkar han inte. Han ser ner på sin trötta kropp, underskjortan han har på sig är solkig, magen putar ut och cigarrstumpen i mungipan har slocknat.

Idag gör han inte som han brukar, han känner att han inte orkar rymma mera.

Han stannade


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards