Susy funderar vidare

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2013

Kattliv

Av Susy - 5 augusti 2013 12:05


Det är full fart på nätterna för Hans just nu eller det är i alla fall vad jag tror.

Igår morse kom han inrusande i full fart, rakt på matskålen och åt upp det som fanns kvar där.

Sen bar det raka spåret till hans korg, han hälsade inte ens på mig och han somnade nog på fem röda!

Han märkte inte att jag fixade frukost åt mig någon timme senare, han bara sov.

Några timmar efter vanlig frukosttid för honom så släpade han sig upp...åt och sen la han sig på soffan och sov  resten av dagen.


I natt måste det varit lite lugnare för han har tiggt mat till och från sen han kom in.

Denna morgon kom han däremot in och var full med små kardborrar och även lite gröna frön, så jag visste vad jag hade att göra liksom.


Dagtid gör han inte mycket, sover mest inne, det är svalare inne än ute och han har ju en väldigt tjock päls.

Inte undra på att han är ute och ränner på nätterna istället, det är väl även då det mesta händer i ett kattliv :)


 
 
Ingen bild

Elli

5 augusti 2013 13:26

Det verkar vara goda tider för katterna just nu, vanligtvis kommer mina alltid hem till natten, men den senaste veckan har både en och två av dem varit borta hela nätterna och halva dagarna. Har jag inte sett dem på 8 timmar brukar jag bli riktigt orolig, så det har varit en del springande längs vägrenarna med hjärtat i halsgropen.

Susy

5 augusti 2013 15:41

Åh så jag känner igen det där!
Fast nu har jag vant mig med att han är ute och ränner hela nätterna så jag tar det rätt lugnt...om jag inte hör något konstigt ljud eller läte...

 
Ingen bild

ann

5 augusti 2013 15:58

Det springer omkring mycket lättillgänglig snabbmat därute på nätterna påstår mina pojkar. Det är knappt så dom ids komma och kolla vad vi fått för fisk på mornarna och torrfodret har ingen åtgång alls. Framemot middagstid brukar dom börja bli litet hungriga.

Susy

5 augusti 2013 17:21

Japp, finns nog en hel del Mc Mus här också :)
Men Hans äter nog relativt bra inne ändå faktiskt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susy - Fredag 19 april 18:33

  Jag har varit sjuk, riktigt sjuk alltså. Jag började med magsjuka, jag spydde helt plötsligt en morgon och mådde fruktansvärt illa resten av dagen. Jag fortsatte detta i 2 dagar till!!! Jag åt en banan första dagen, andra dagen ett knäckebr...

Av Susy - Lördag 9 mars 19:49

  Idag när jag hämtade tidningen ur lådan så såg jag att grannens bil var hemma och jag blev rädd. Ja inte för grannen, utan för att bilen var hemma på dagen. Frun i huset ligger nämligen på sjukhuset och är dödssjuk i cancer    Han brukar va...

Av Susy - Söndag 25 feb 08:53

  Jag hade lyckats tövla bort lösenordet hit och det var ett helsike att få tillbaks det. Men nu är det gjort och nu ska jag skriva en blogg...om någonting...eh...vet inte vad jag ska skriva liksom. Så tack och hej för den här gången    ...

Av Susy - Måndag 29 jan 15:06

  Den här katten jag bor ihop med var billig idag vid tid för min tupplur. Plötsligt börjar hon springa runt huset som en galning, jag sa åt henne på skarpen och hon lugnade ner sig. Jag höll precis på att somna när hon började igen    Jag sa...

Av Susy - 31 december 2023 07:39

  Skriva blogg alltså. Det är den sista dagen i månaden och jag har inte fått någon blogg skriven så det är måsta på nu      Inte har det väl hänt så mycket riktigt, men jag firade faktiskt jul hos min brorson med familj eller jag var där någ...

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards