Susy funderar vidare

Direktlänk till inlägg 3 augusti 2013

Jag har....

Av Susy - 3 augusti 2013 17:14



....varit och simmat idag   

Det går inte att med ord beskriva vilken lycka det är för en säl som jag att äntligen våga sig i sjön efter ca 2 års bortvaro från havet   

Jag har inte vågat tidigare, inte för att jag plötsligt blivit badkruka, utan för att mina ben sagt stopp och belägg efter minsta lilla fotdopp i havet.

De varnade nog lite idag också, men inte tillräckligt mycket nu när jag hade bestämt mig för att jag skulle i, det fick liksom bära eller brista.

Det brast inte!

Det var helt underbart, jag njöt som fisken i vattnet :)

Jag ville inte gå upp, men det sunda förnuftet sa mig att jag kanske skulle vara lite försiktig, så jag gick upp lite mot min vilja.

Det var i alla fall härligt så länge det varade och jag hoppas det kommer nån till sån här dag som jag är i paradiset (där har jag varit idag alltså) och kan simma igen.

Älskar det :)

Visst känner jag av att jag varit i sjön, men det var så värt det :)


I paradiset träffar jag bara folk när jag vill och det är enda stället där jag kan ses i sådana här:

 

Så "njut" nu, det är enda gången ni får se sådana här hemskheter på mig!


 
 
Ingen bild

ann

3 augusti 2013 18:41

Höhö, jag skulle heller aldrig skaffa ett par "sånadär" fast nu tassar jag omkring här hemma i O:s avlagda rosa med hello kitty-pluppar, som Måna-Lysa tuggat på och brukar bära omkring med en stolt "vem f-n behöver en hund?"-min...
Det börjar bli skönt i vattnet, hoppas du får fler paradisdagar i sommar!

Susy

3 augusti 2013 19:01

Fy skäms på dig Ann ;)
Jag har införskaffat mina för att just simma i dem eller i alla fall ta sig till djupare vattnen över vattenöversköljda klippor...vis av skadan av en elak snäcka som skar sönder och inflammerade min fot.

 
Ingen bild

ann

3 augusti 2013 19:08

Jo, men dom fick ju en viss charm efter att Måna tuggat sönder dem? ;)

Susy

3 augusti 2013 19:48

Lite mer förlåtande är det ju då...och bara du nu inte har dem på dig bland folk så...kanske...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susy - Lördag 9 mars 19:49

  Idag när jag hämtade tidningen ur lådan så såg jag att grannens bil var hemma och jag blev rädd. Ja inte för grannen, utan för att bilen var hemma på dagen. Frun i huset ligger nämligen på sjukhuset och är dödssjuk i cancer    Han brukar va...

Av Susy - Söndag 25 feb 08:53

  Jag hade lyckats tövla bort lösenordet hit och det var ett helsike att få tillbaks det. Men nu är det gjort och nu ska jag skriva en blogg...om någonting...eh...vet inte vad jag ska skriva liksom. Så tack och hej för den här gången    ...

Av Susy - Måndag 29 jan 15:06

  Den här katten jag bor ihop med var billig idag vid tid för min tupplur. Plötsligt börjar hon springa runt huset som en galning, jag sa åt henne på skarpen och hon lugnade ner sig. Jag höll precis på att somna när hon började igen    Jag sa...

Av Susy - 31 december 2023 07:39

  Skriva blogg alltså. Det är den sista dagen i månaden och jag har inte fått någon blogg skriven så det är måsta på nu      Inte har det väl hänt så mycket riktigt, men jag firade faktiskt jul hos min brorson med familj eller jag var där någ...

Av Susy - 21 november 2023 08:27

  Faktiskt så är det inte vinter förrän den 1 december!!! Och det är inte jul förrän på Lilla Jul (2 december detta år)!!! Kan ni förstå det?     Det är faktiskt så, men inte många som förstår det och till stan ska jag inte åka just nu för ...

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards