Susy funderar vidare

Alla inlägg den 24 juli 2013

Av Susy - 24 juli 2013 08:20


Det här med att ha en hammock är härligt :)

Den ger mig sommarglädje varje år :)

Den är inte i världens bästa skick, den är inte upputsad och oljad på hur många år som helst.

Taket är ett minne blott sen många år tillbaks, stängerna har rostat fast så det går inte ens att sätta dit ett nytt tak om jag skulle hitta ett i rätt storlek.

Men det har jag sen många år tillbaks löst med att sätta en paviljong över hammocken, vilket även löste problemet med att måsta släpa in kuddarna varje gång det regnade (trots tak så regnar det in i hammocken).

Hammocken flyttade hit pga en dåvarande pojkvän, han fick gå, men hammocken fick stanna ;)


Jag sitter (eller ligger) i hammocken i princip alla dagar under sommaren, även vid dåligt väder är det mysigt där.

Hans följer oftast med ut till hammocken, tror mest det är mitt sällskap som drar faktiskt :)

I alla fall verkar det vara väldigt jobbigt att hammocka, han är alltid helt slut när vi går in igen och verkar sucka tungt över att vi varit där ute såååå länge. Som om nån tvingat ut honom dit...hm....och som om han inte skulle ha kattlucka och kan gå in själv när han vill...hm...

Fast under tiden vi är där så verkar han njuta:

 

Vad säger du Hans, ska vi hammocka lite idag också?

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards