Susy funderar vidare

Alla inlägg den 20 juli 2013

Av Susy - 20 juli 2013 09:01


Det var det här med fest liksom.

Det är ju sommar, då brukar det vara fest.

Just nu  är det Rockoff och Sjödagar...många tillfällen till fest.

Man brukar ha lust med fest.

Helt opåverkad är jag inte, lite sug för fest finns det nog.

Tex: när jag ser/hör glada människor och musik, när det är soligt och varmt osv.

Men att ta sig iväg på något sånt är en lång väg och ja innan den är avklarad är suget för fest för länge sen glömt.

Jag får lite ångest av tanken på alkohol...eller tanken på dagen efter egentligen.


Det är svårt att tänka sig att jag en gång i tiden tog varje tillfälle till fest.

Full fart hela sommaren i princip och jag missade nog sällan några öldagar (ja, fester på torget där det fanns öltält, vad de nu sen hette) och stämningen var på topp!

Man orkade köra på i flera dagar i sträck...nu orkar jag knappt tänka tanken på att åka in till stan en kväll.


Frågan är väl om jag ens skulle orka med fest alls, ens på nyktert huvud.

Jag undrar om jag skulle klara av att dricka alkhol över huvudtaget.

Jag har inte direkt provat på flera år och jag saknar det inte en gnutta.


Kanske det kommer en tid när jag får festlust igen och orkar genomföra det, men det är nog inte denna sommar. Trots att jag trivs i lugnet så känns det lite sorgligt att inte vara med mera liksom.

Nästa sommar kanske det blir fest....eller den påföljande...


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards