Susy funderar vidare

Alla inlägg den 13 juli 2013

Av Susy - 13 juli 2013 14:55


När man bor vid en väg så ser man många cykelturister varje sommar, man väjer för massor av dem när man kör bil också.

Här ser jag dem flera gånger välja att köra in på vår omfartsväg och tycker lite synd om dem eftersom den är en återvändsgränd.

Några av dessa cykelturister skrämmer mig till och från.

Ja inte så att jag tycker de ser farliga ut eller så, men de susar oftast fram väldigt ljudlöst och av någon anledning börjar de ofta prata med varandra precis utanför mitt hus = jag hoppar en meter upp i luften.

Igår stod jag och vek tvätt vid klädstrecket (känns fortfarande som vardagslyx) och plötsligt hörde jag två höga röster...och jo, där kom några cyklister!


I morse något före 7 hörde jag en massa höga röster och måste ta mig ut på trappan och kolla vad som var på gång.

I vårt vägskäl stod 6-7 cyklister och diskuterade och skrattade mycket högljutt.

Jag förstår att de hellre cyklar tidiga mornar med tanke på dagshettan...men alltså, kl. 7 på en lördagsmorgon behöver man väl inte föra så mycket ljud bredvid hus eller??

Till på det så valde de ju förstås att ta omfartsvägen...gissa hur mycket liv det var på dem i andra ändan innan de lyckats ta sig över diket där.

Jag var vaken, men mina stackars grannar var det knappast :(


Så mycket hänsyn som man försöker visa dessa cykelturister när man kör bil så tycker jag baske mig de kan visa hänsyn tidiga mornar (och sena kvällar) också!

Lite hyfs skadar aldrig!


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards