Susy funderar vidare

Alla inlägg den 6 juli 2013

Av Susy - 6 juli 2013 16:10


Det är väl knappt någon som har mig som vän på facebook som sluppit ifrån mina goda råd.

De brukar jag dela ut frikostligt, speciellt när någon är sjuk på något sätt.

Hur många har jag inte uppmanat att de ska köra med VVV när de är sjuka tex?

De får även välmenande krya på dig och likande av mig för sånt brukar vara skönt att höra när man är sjuk.


Jag brukar försöka hålla mig ifrån råd med många pekpinnar, det är inte värt det liksom.

Folk kan bli snea och det det är helt onödigt tycker jag.

Jag gillar själv att lära mig saker, men tycker inte om att bli undervisad och misstänker att det gäller för många andra också.


Idag eller egentligen redan igår kväll så försökte jag börja följa mina egna goda råd.

Jag har nämligen ont i halsen och örat på vänster sida...mår så där lite halvrisigt annars också.

Ett av mina råd när folk börjar bli förkylda är solhattsextrakt och det rådet tog jag till mig och började blanda till och dricka det redan igår kväll.

Sen var det resten då Värme (inga problem idag bara man är i lä), Vätska (ja ja, jag dricker....), Vila (borde så mycket idag...men ja det har blivit tvunget att mest vila faktiskt...).


Jag vet inte om jag lyckats mota Olle någorlunda i grind, men det gör inte lika ont i hals och öra just nu *peppar, peppar*.

Jag hoppas det i alla fall, för jag skulle inte ha tid att vara förkyld nu också...fast när har man tid med det??

Av Susy - 6 juli 2013 06:31


Om ni råkar se mig i samma kläder flera gånger denna sommar så beror det inte på att jag inte har några andra utan för att jag använder dem flera gånger innan tvätt.

Jag är mest hemma och här hemma går jag i bekväma kläder som gamla tights, t-shirt och sånt som inte har så mycket form och finess mera :)


Men sen ibland måste jag lämna hemmet och då brukar jag sätta på mig lite vettigare kläder och där emellan så hänger jag upp dem så de är klara att använda vid nästa utfärd hemifrån.

Jag kan inte förmå mig att slänga kläder jag bara har haft bara några timmar i tvättkorgen, de är ju definitivt inte smutsiga...om jag inte drällt något på dem, men annars kör jag återbruk :)


Enkelt förklarat så har jag speciella stadskläder!


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards