Susy funderar vidare

Alla inlägg den 21 juni 2013

Av Susy - 21 juni 2013 08:10


Jag minns inte när jag firat midsommar traditionellt sist, det måste vara väldigt många år sen.

Jag har firat på många olika sätt genom livet, som barn vid stången i Torp, med lövning på förmiddagen.

Som tonåring (jag var tonåring ganska länge) på utedanser i Eckerö och på Föglö och sedan hade jag även fest hemma hos mig någon midsommar.

Men på många år har jag inte firat mer än att jag sett till att ha min egen midsommarkrona i skick och  hängt ut den, ätit sill, nypotatis och ägghalvor och det har varit bra med det. Lugnt och stilla.


I år ville min MamAnn annorlunda och bjöd in mig att fira med  henne och hennes släkt i Sund och för att göra det extra speciellt så gjorde vi det en dag "för tidigt" också :)

Igår bar det alltså iväg ut till Sund.

Där väntade en rediger midsommarstång på sina midsommarkläder, så det började bindas lövsnören och en massa annat som behövdes göras.

Och jag fick också vara med :)

Mesta dels var jag med och lövade själva stången och det har jag aldrig fått göra förut...som barn var det lövbanden som gällde liksom, längre kom man aldrig ;)

En fikapaus i mitten med smörgås och sockerkaka...mmm....mätt i magen...

Sen hjälpte jag väl till lite här och där, men man märkte att man var nybörjare...de andra hade liksom en hel del vana de :)  Trevligt och midsomrigt kändes det i alla fall :)


Lite senare bjöds det på middag, med massor av god midsommarmat....mmm....mätt i magen...

Mätta och nöjda återvände vi till midsommarstången, det sista fixades till och sedan var det dags för resning av

villiga händer!

Vi beundrade vårt gemensamma verk och njöt av sommarkvällen.

Lite fika på det igen då...med chokladkaka och rabarberkaka...mmm...mätt i magen...


Efter detta åkte jag hem, nöjd efter en bra dag.

Glad i hjärtat av omtänksamheten från Ann & co som åter igen tar mig med på roligheter.

Jag blir liksom så där igen :´)

Jag skrev det på facebook igår och jag menade det då och jag menar det idag också:

Ni berikar mitt liv!


Och här nedan vad vi åstadkom igår :)

Trevlig midsommar på er alla där ute!



Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards