Susy funderar vidare

Alla inlägg den 15 juni 2013

Av Susy - 15 juni 2013 06:49



Det är sådana saker jag funderat på en tid.

Det har dykt upp saker, texter, bilder och filmsnuttar lite här och var och jag har blivit irriterad och arg.

Sånt här dyker upp hela tiden, men nu verkar det liksom har hopat sig.


Det jag menar är när folk stör sig på andras utseende.

När folk är så ytliga att de inte kan se människan bakom utsidan.

När de gör narr av andras utseende, tar bilder och filmar det och delar det på nätet...och hånar det.


Vad skulle du själv tycka om någon visade upp det du inte tycker om hos dig själv?

För alla har sådant de inte tycker om hos sig själva....även de "perfekta" människorna.

Tänk om någon skulle börja göra narr av dig?

Tänk om ett helt gäng hakar på och säger att du är ful, tjock, äcklig eller vad det nu är för skällsord de kommer på?

Bara för att de kan....och tydligen inte alls har något samvete eller någon omtanke med andra människor.

Alla ni som gör sånt här mot andra borde utsättas för det!

Få känna på hur det är!


Många stör sig säkert på mitt utseende, min kroppsstorlek osv, men som för mig som för många andra så finns det saker man inte rår för och en hel del annat som inte är så himla lätt att rå på.

Men du, det är bara ytan...tänk hur många goda insidor ni ytliga missar!


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards