Susy funderar vidare

Alla inlägg den 8 juni 2013

Av Susy - 8 juni 2013 10:31


Igår lagade jag mig äntligen och handlade ordentligt.

De gånger jag handlat de senaste veckorna har av olika orsaker blivit lite halvdana och nu var det bara eko kvar i kylskåpet.

Skulle jag inte ha handlat igår så skulle jag fått äta morötter till lunch idag!


Men det jag egentligen skulle skriva om var en grej som händer nu och då när jag är och handlar.

Folk som klampar på....

Igår var det en mycket enveten klampare jag träffade på...helt ofrivilligt.

Första gången kom han sättande när jag stod och valde bland salladssorterna, suckade snett bakom mig först (antagligen för att jag stod ivägen), sen trängande sig fram för att själv ställa sig och välja.

Jag steg åt sidan för jag orkar inte trängas.

Väntade tills han var klar och valde sen klart det jag behövde.

Trodde jag hade sluppit honom, men döm om min förvåning när han dök upp igen på samma sätt vid köttet!

Och sen vid mjölkkylen!

Jag steg åt sidan båda gångerna och väntande ut honom.

Vid mjölkkylen var jag något irriterad på honom och det såg hans flickvän/fru och log lite överslätande mot mig.

När han äntligen var klar vid mjölkkylen kunde jag se vad det var jag behövde därifrån...men vad händer då??

Jo, han kommer dit en gång till, tränger sig fram och börjar till och med prata med mig!!!

Men va sjutton!

Klampa härifrån!

*morr, fräs*

Men snäll som jag är så svarade jag på tilltal...och äntligen slapp jag honom! Såg honom inte en endaste gång till efter det....pust...tålamod...


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards