Susy funderar vidare

Alla inlägg den 6 juni 2013

Av Susy - 6 juni 2013 16:45


Som väl de flesta märkte så regnade det några dagar...det gör underverk för gräsmattor det...suck...

Jag har, som jag säkert berättat tidigare, massor med gräsmatta...suck...

Det betyder att jag när det kommer sol efter regn  har en hel del att klippa...suck...


Sparkade igång mig själv och gräsklipparen igår, vet inte vem av oss som var trögast.

Men igång kom vi.

Gav oss på en hittills oklippt del av gräsmatta...den var hög, den var tjock och kraftig.

Det tog på både gräsklipparen och mig...suck...

Var helt slut efter den bataljen, men pustade en stund, tankade gräsklipparen och tänkte skam den som ger sig och tog mig ann gräsmattan närmast huset.

Dog en smula en par gånger och den andra gången jag dog höll jag inte på återkom till gräsklipparen, men efter att jag tankats med middag så gick det igen....mest av envishet och tammetusan hela den gräsmattan blev klippt för andra gången i år.

Nu måste jag ta bort stora kvistar och en hel björk för att kunna klippa resten av andra gräsmattan för första gången i år. Låter som ett drygt jobb...suck...

Jag önskar så att det inte regnar på länge nu så att gräsmattan torkar och blir brun!

Jag gillar bruna gräsmattor :)

 

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards