Susy funderar vidare

Alla inlägg under maj 2013

Av Susy - 6 maj 2013 08:07


....är jag buddhist?

Det hade jag ingen aning om!

Jag läste en artikel om Claes Malmberg och han presenterade "Buddhismens 4 bästa nycklar till ett gott liv"


1. Utveckla ditt tålamod, det är nyckeln till det mesta

2. Ge plats åt lekfullhet och ta inte saker så allvarligt. Med mer lek i ditt liv blir du även mer avspänd.

3. Öva din medkänsla med andra människor och du blir alltmer duktig på att inte döma andra.

4. Träna dig att leva i nuet, det är faktiskt allt du vet någonting om och det är i nuet du kan skapa mer lycka och harmoni i ditt liv.


Så här är jag i förhållande till detta ovan:

1. Jag har ett otroligt tålamod, om jag inte är trött...då har jag nästan noll, men jag kan koppla bort det som stör mig om jag skärper till mig.

2. He he, jag är barnslig och gillar lek, men inser att ibland måste man ta saker och ting på allvar.

3. Av nån anledning tror jag inte jag behöver öva på min medkänsla om andra :) Och jag är inte den som dömer folk!

4. Jepp, jag tar dagen som den kommer så långt det funkar i vardagen. I detta ingår även att inte grubbla och fundera så mycket utan leva i nuet.


Så vad säger man?

Är jag buddhist utan att veta om det?

Eller är jag bara en människa som är född omtänksam och har lärt mig ta dagen som den kommer?


Av Susy - 4 maj 2013 13:54


...eller nja, sparkar gör jag nog inte!

Känner att jag måste skriva en blogg idag igen för att gårdagens var så gnällig.

Jag hade gräsligt ont igår, jag har ont idag med, men det känns mer hoppfullt idag.

Kanske just för att jag fick gnälla igår ;)

Eller ja, jag var ju till min alternativvårdare igår och hon såg och förstod varför jag hade så ont och varför jag är så trött, det finns mycket i borrelians spår som inte är okej ännu.

Det känns skönt att bara få lite förståelse för att det är så här ännu och lite bekräftelse på att jag inte går omkring och är inbillningssjuk liksom.

Fast man skulle nog vara bra nog korkad om man fejkar så här mycket värk och orkeslöshet.


Men ja, jag knallar fortfarande på, med vilopauser emellan!




Av Susy - 3 maj 2013 20:32


Ja så kan jag sammanfatta de senaste dagarna.

Inte direkt så man jublar, det orkar jag knappt.

Någon stund nu och då som jag är i lite bättre skick, men inte varar det länge inte.

Så ja, det är väl bara att inse att jag haft ännu ett backslag :o/

Så trött på det här, så trött på att vara trött, så trött på att ha ont :(


Idag har jag varit till min alternativvårdare så nu hoppas jag på lite uppsving...eller ja, jag kan få räkna med en jobbig dag imorgon, men sen vill jag att det ska gå uppför igen!


The only way is up!


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards