Susy funderar vidare

Alla inlägg den 29 maj 2013

Av Susy - 29 maj 2013 08:41


Min gräsmatta började se ut som en djungel och det var verkligen dags att klippa den.

Mina ben sa dock att de fått nog efter allt gående på Skansen så både på lördagen och söndagen blev det oklippt, men på måndagen kändes det rätt ok i benen så jag bara väntade på att det skulle torka upp lite i gräset innan jag körde igång.

Det var tjockt, det var fuktigt, det var långt. Gräsklipparen kärvade nästan ihop av allt gräs. Den stannade en gång, då kände jag hur slut jag var och tog en vattenpaus.

Körde igång igen, men sen måste jag ta en paus efter ett tag igen...man är inga häv liksom :(

Körde åter igen igång, men sen fick gräsklipparen soppatorsk...då var jag mer död än levande så den fick vila ett tag.

När jag återuppstått från de döda tankade jag gräsklipparen och tänkte med mest envishet klippa det sista, men se då startade inte klipparen! Nähä, då fick jag väl vila då!


Dagen efter, dvs igår, tisdag, insåg jag att de börjat asfaltera en vägsträcka en bit från mig....det uppstod nämligen bilkö utanför mig hela tiden.

Okej, jag kände inte för att klippa gräs med publik, men däremot kunde jag ju roa dem med den oklippta biten av gräsmatta så där mitt i liksom ;)

Idag är det mulet...och inga bilköer...få se om det sista blir klippt idag eller inte.

Sen är det bara resten kvar, dvs andra gården...och där finns diverse hinder så som stora nerfallna kvistar, diverse rester från snöplogningen och till och med en hel fallen björk.


Jag tycker för övrigt att det är gräsligt att jag inte kommer in på Facebook idag...inte ens på hemsidan liksom! Tänk vad van man blir att gå in där och kolla läget...nu har jag ingen aning om hur läget är   

Finns jag alls idag?


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards