Susy funderar vidare

Alla inlägg den 22 maj 2013

Av Susy - 22 maj 2013 16:03


Idag fick jag den stora äran att åka till vikingabyn och leka.

Ja alltså, jag skulle leka viking för en dag.

Det kändes lite märkligt att åka dit när det inte var marknad, men är man novis så är man :)


Vi började med att försöka hitta vikingakläder åt mig.

Det var inte det lättaste...jag är ju en "gnutta" framtung upptill och det ska man tydligen inte vara som vikingkvinna.

Nåja, efter lite sökande så löste det sig, jag var en viking när barnen kom.


Ja just ja, det var just pga barnen jag var där. Det vankades skolbesök där idag nämligen.

Två klasser kom dit för att lära sig mer om vikingar.

Vi började med att klä dem i vikingakläder, annars släpps man nämligen inte in.


Efter det fick de höra lite historia och sen fick de testa på en massa olika vikingapyssel.

Jag var behjälplig där jag kunde...eller ja, jag fick ju lov att lära mig liksom...inte lätt att vara novis ;)

Vi fick vikingamat till lunch, smaskens :)

Barnen sökte sedan efter en borttappad skatt.

Lite pyssel till och sen fick vi vikingaplättar, mums :)

Dagen avslutades med att småvikingarna fick återgå till vanliga barn och vinkades av vid porten.

Jag tror de kommer minnas dagen med glädje, de verkade i alla fall ha kul.


Kul hade jag med, men nog märks det att jag inte är i det skick jag borde vara.

Benen är onda och stumma efter allt stående (och då försökte jag ändå sitta så  mycket jag kunde), hela jag är trött av all frisk luft, ljudet av många röster och av att ha visstats i ett rökigt rum (brasan rökte in rejält innan den kom igång ordentligt).


Eftersom jag lämnade vikingadressen kvar i vikingabyn så är jag nu en fd viking som luktar som en böckling....trött men glad och tyvärr fortfarande framtung.


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards