Susy funderar vidare

Alla inlägg den 12 maj 2013

Av Susy - 12 maj 2013 14:06


...tycker du som jag, så gör vi det en annan dag!


Idag har jag klippt kvistar (igen) med min nya klippare med teleskopskaft!

Dyr var den, men åh va jag har behövt den i flera år, tyvärr räckte den inte riktigt till på ett ställe idag...eller ja, det var väl jag som inte räckte till...inte lätt när man är kort i kackfallet ;)

Men en hel del kvistar fick jag ner ändå. Sen samlade jag ihop dessa kvistar + några tidigare klippta högar och körde några vändor med skottkärran till en större hög som ingen gör något med.


Eftersom det verkar som detta väder tänker hålla i sig så inser jag att jag måste få paviljongtaket över hammocken så jag kan sätta ut dynorna för i år.

Så jag krattade lite under hammocken som förberedelse liksom. Då kände jag att jag nog tagit i lite för mycket så jag slog mig ner med en bok och en flaska vatten i solstolen.

Läste lite, fick besök av Hans och la undan boken för att klia honom.

Stängde ögonen mot solen, Hans hoppade ner för att det blev för varmt.

Jag glömde öppna ögonen och plötsligt hade jag testat om det gick att sova i solstolen i år!


När jag vaknat till igen så märkte jag att det nog börjat blåsa lite för mycket för att sätta upp paviljongen idag och jag misstänker att mina armar tycker de fått tillräckligt mer motion ändå idag.

Så tycker ni som jag, så gör jag nog det en annan dag :)


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards