Susy funderar vidare

Alla inlägg den 30 april 2013

Av Susy - 30 april 2013 14:08


Nej, nej, börja inte packa ihop grejer för att fara till mig nu!

Det här var länge sen...innan jag blev en torrboll ;)

Det började en Valborgsmässoafton för länge sen med att jag och några vänner inte visste vad vi skulle hitta på. Vi kom på att vi skulle vara hos mig och pappa hjälpte mig bära ut bänkar och fixa en grill av en gammal plåttunna.

Vi hade det riktigt trevligt och det var ett strålande väder hela kvällen :)


Året efter hade det redan blivit en tradition, men regnet stod som spön i backen och vi insåg att ute på gården kunde vi inte vara utan tak.

Min far, som var en handlingensman, snörde snabbt ihop ett öltält åt oss av lite brädor och presenning:

 

Det var väl bara jag och Ammie som förstod det patenta i att det kallades öltält (vi hade varit på Hultfredsfestival och bevisat några sådana), men himlars så roligt vi hade vi alla i det där tältet.

Så himla skoj att vi hade midsommarfest i det också, fast då var det finare än denna prototyp ovan :)

Vi hade flera fester i vårt öltält sen, pappa byggde en ställning till det och vi flyttade den till gården så fort det skulle vara någon fest och sen satte vi fast presenningar på det...och torra var vi och grilla kunde vi göra fast det regnade osv.

Ett år höll vi festen uppe på vinden i mitt hus pga att det var -4 på Valborgsmorgonen, men som kompensation så eldade vi en riktig brasa det året...med omtanke om mina festvänner delar jag inga bilder från den gången...

Så småningom rann hela Valborgsfesten hemma hos mig ut i sanden....men ville bara visa att före jag blev en torrboll så hade jag minsann fester jag också :)


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards