Susy funderar vidare

Alla inlägg under mars 2013

Av Susy - 15 mars 2013 11:09


....eller jag kanske skulle behöva ha rätt mycket mer ork för att orka det jag vill.

Men om jag hade mer ork just den här helgen så skulle jag kanske orka söka upp någon som skulle vilja åka med mig på 70-tals kvällen på Arken iklädd 70-tals kläder.

Det hade varit lite mys att vara med på den....men ja, vad är väl en 70-tals kväll på Arken...


Av Susy - 13 mars 2013 15:05


Tiden går och sätter sina spår.

Förhoppningsvis har jag satt mina spår i kulturlivet inom Jomala, för min tid för att sätta fler spår håller verkligen på att rinna ut nu.


Igår och idag har jag haft de sista pysslen med Bibbaklubbarna.

De fick påskpyssla och det gjorde de glatt och ställde till världens kaos bland pysselmaterialet!


- Så här mycket har ni aldrig råddat förut, sa jag uppgivet när jag skulle börja packa ihop igår

- Det är ditt fel, svarade ett barn

- Mitt fel??? sa jag

- Ja, det var ju du som tog hit materialet!


Ha ha, där fick jag mig :)

Men ja, man får väl skylla sig själv när man plockar fram fjädrar, flörtkulor, piprensare, tyg, pappersrullar, äggkartonger, papper, lim osv åt ett gäng pysselglada barn.

Det är liksom upplagt för kaos det :)


Nästa vecka avslutar jag med båda Bibbaklubbarna, men då ska vi inte pyssla.

Det känns vedmodigt och konstigt att veta att jag inte ska ha dem alls i någon grupp mera.

Eller vem vet?

Kanske jag hamnar att jobba med barn igen nångång eller ungdomar och får jobba med dem igen...

Den som lever får se!

Jag jobbar nästa vecka + måndag-tisdag veckan därpå, sen går jag på semester till 31 maj...så det börjar verkligen ta slut.


Av Susy - 10 mars 2013 06:54


Jag borde verkligen lära mig ransonera!

Ja, jag är ingen slösare annars, men när det gäller min kraft och ork borde jag lära mig ransonera.

I fredags var jag ledig och kände mig någorlunda i skick och alltså började jag göra diverse saker här hemma.

Städade upp flera ställen och sånt, höll mig på benen lite väl mycket.

Det fick jag sedan lida för igår när allt värkte och jag var så bedövande trött :(

Idag känns det bättre, men nu måste jag tänka på det där med ransoneringen då...men det är inte lätt när man har lite ork och det finns så himla mycket som behöver göras.

Bara att ta mig framåt med babysteps och komma ihåg att vila emellan och framför allt inte stå för mycket på benen och inte ta i för mycket med armarna!

Tålamod Susy, tålamod....

Av Susy - 9 mars 2013 04:58


Nu kanske en och annan som brukar läsa min blogg och känner mig hajar till lite.

Fylla och jag är ju inte direkt något som går hand i hand numera.

Denna fylla har ingenting med alkohol att göra, det är bara det att för lite sömn och en styv och ond kropp gör att när jag stiger upp ur sängen så vinglar jag omkring som om jag vore full en stund.

Känns som jag är full tills kroppen och knoppen kommit på att de stigit upp och ska hålla sig upprätt.

Det onda i kroppen försvinner tyvärr inte, men det styva brukar minska när jag rört på mig en stund...och knoppen stabiliserar sig tack å lov rätt fort.

Med tanke på att jag vaknade kl. 4 den här morgonen så lär jag få se fram emot en "fylla" till framåt dagen, jag lär bli tvungen att ta mig en längre tupplur till idag.

Himla tur att det är lördag, annars skulle jag nog ligga kvar i sängen ännu och försöka somna om och bli rastlös!


Av Susy - 5 mars 2013 16:43


Det händer att någon säger att de skulle vilja hälsa på mig!

Det gör så jag får total panik!

Inte för att jag tycker illa om folk eller så, men pga min dåliga ork och onda kropp så har jag baske mej inte städat ordentligt hemma på över ett år!

Jag täcks inte släppa in någon här som det ser ut nu, rövarkula är bara förnamnet liksom!


Ja alltså, jag tar i lite akuta saker nu och då när det finns en gnutta ork.

Det händer att jag dammsuger och det händer att jag diskar, men det är inte ofta inga.

Det händer ofta att jag skurar ur toaletten, för den måste vara i acceptabelt skick.

Jag tvättar relativt ofta, mest för att annars väller det ur tvättkorgen.

Men dammtorkning sker knappt alls, att ta ut mattor och damma dem händer inte heller.

Och därför blir det inte några golv torkade heller...eller jo, köksgolvet och badrumsgolvet får sig en moppning ibland.


Vill jag ha det så här?

Nej, men jag får inse att det inte går att fixa allt jag vill ännu.

Var jag redig förut?

Nej, men det var i alla fall bättre och skulle nån komma över kunde panikstädningen skötas på nån timme i alla fall.

Snart går jag på lång semester och då hoppas jag att jag lyckas vila min kropp i bättre form (tillsammans med besök hos alternativvården) och sen jäklar ska jag städa!


Men innan dess, håll er undan!

Ni vill inte komma hit, jag lovar!


Av Susy - 2 mars 2013 04:06


Igår tog jag ner en utställning och sen hängde och ställde jag en ny.

Denna gång är det tavlor och flaskor á la Pär-Olof Jansson som gäller.

Det här är den sista utställningen jag hängde på Jomala bibliotek, känns sorgligt och vemodigt   

Jag minns de första utställningarna jag hängde, oj va osäker jag var, oj va dålig koll jag hade, oj va dåligt det blev!

Jag visste inte vilka möjligheter som fanns eller var något fanns heller för den delen.

Jag har lärt mig en del på vägen och lärt mig tycka att det är riktigt skoj faktiskt, om inte annat så känns det himla bra att bli nöjd med resultatet :)


Efter det så var det avslut med tjejgruppen.

Vi har inte haft några träffar det här läsåret eftersom våra tjejer är väldigt upptagna av sig, men vi hade bestämt att vi skulle ha en avslutningsträff. Det har inte varit det lättaste att få ihop den, men igår fick vi det att funka.

Tyvärr kom inte en av tjejerna, men de andra kom och det kändes hemvant och mysigt att se dem alla igen :)

Våra härliga, snygga, mysiga tjejer förgyllde vår eftermiddag rejält :)

Jag fick flera rejäla gapskratt och det var tydligen väldigt länge sen sist för hela ansiktet gjorde ont och på kvällen hade jag träningsvärk i ansiktsmusklerna, känner lite av det ännu faktiskt!

Man ska skratta, det piggar upp och förlänger livet, men tyvärr har jag inte haft så mycket att skratta på under det senaste året. Visst har jag skrattat, men inte sådana där gapskratt som det blev igår   

Tack tjejer för de många skratten igår, ni är underbara och guld värda :)

Jag kommer att sakna er!


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards