Susy funderar vidare

Alla inlägg den 3 februari 2013

Av Susy - 3 februari 2013 15:29


För väldigt många år sen så målade jag en tavla som jag kallade "I katthimlen".

På den tavlan målade jag in Panter, min kära mycket svarta kisse som blivit påkörd och förstås hamnat i katthimlen.

Även en av mina vänners katt, Fukti' fick också vara med på tavlan då han också just gått bort.

De låg där på varsitt moln och spanade ut över himlen.

I katthimlen finns det moln med mat på, där finns räkor, fisk och kött, precis allt som en kattängel behöver.

Det finns även råttor som man kan jaga...och mjuka moln att vila på.

Jag har alltid varit säker på att mina kattänglar väntar på mig i himlen och till dess har de det bra där de är.


I natt drömde jag att en person (kan ha varit en ängel för hon kändes suddig) sa till mig att Misu väntar på mig i himlen. Det gjorde mig förstås glad, men jag undrade hur det var med Panter.

"Ängeln" var lite vag där, men tillsist sa hon: Jo, han är nog här han också, men han är så rörlig så det är lite svårt att hitta honom.

Så var min Panter, full fart :)

Misu ligger nog och solar sig på ett mjukt moln, min lilla soldyrkare :)

Jag hann inte fråga om flera av mina kattänglar för jag vaknade, men jag är säker på att även de finns där uppe och väntar på mig.

Jag tror mamma och pappa hälsar på dem ibland också, om de inte bor på samma ställe till och med....vem vet?

Jag får se tids nog...tänkte stanna ett tag här nere ännu!


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards