Susy funderar vidare

Alla inlägg den 19 januari 2013

Av Susy - 19 januari 2013 19:44


Det sitter i ryggmärgen, intränat sen tidig barndom.

Då är det inga lätt att göra tvärtemot det!

Man ska spara på vatten (och el), det har pappa sagt!

Men när det är så här kallt (verkar bli en lite humanare  natt i natt *peppar, peppar*) så måste jag slösa med varmvatten för annars fryser det.

Ja, jag vet att det låter konstigt att det är varmvattnet som fryser, men det är vattenintaget till varmvattenberedaren som av nån anledning fryser...så vid grader under -10 måste jag sätta en kran på dropp i badrummet.

Är det riktigt kallt (som senaste natt) så måste även en kran i köket stå på dropp, för annars fryser varmvattenledningen under golvet (torpargrund).

Så det droppar och spolas en massa vatten "i onödan" här just nu.

Det känns inte bra, trots att även pappa insåg att det var ett måste för att det inte skulle frysa.


Vill ha vår nu så jag slipper känna mig som en Slösa!


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards