Susy funderar vidare

Direktlänk till inlägg 30 december 2012

Nu är det bara resten kvar

Av Susy - 30 december 2012 14:45


Dagarna efter jul äter ju de flesta rester från julmaten, så även jag.

Inte för att jag har så många sorter, men det brukar räcka till annandagen åtminstone.

Det är rätt skönt att bara kunna plocka fram och värma, vilket jag redan konstaterat.

Men varje år inser jag att jag har för mycket skinka.

Varje år funderar jag på att inte göra någon julskinka alls och varje år har jag lyckats hitta en sån liten nätt skinka så jag tagit en i alla fall.

Så även i år och jag hade faktiskt inte bestämt mig för att jag skulle ta den, men när jag såg en dam kasta lystna blickar på den jag höll i så blev jag ju tvungen att ta den ;)

Så även detta år gjorde jag julskinka och även detta år blev det för mycket.

Jag äter den helst som pålägg och så himla många mackor per dag äter jag inte.


Så i förrgår gjorde jag skinkpizza på en stor del och idag gjorde jag ost- och skinkpaj på en större del och ändå har jag skinka kvar!!!

Så himla länge till kan man inte karva till av den, ännu är den ok, men jag får nog inte slut på den innan den blir dålig.

Jag funderar på att frysa ner större delen av den, men undrar om jag nånsin får den uppäten då??

Jag har svårt att kasta bort mat så den hamnar nog i frysen.


Nästa år ska jag baske mej göra det jag tänkt göra i flera år: Köpa några hundra gram skivad julskinka från någon köttdisk!

Fast vad ska jag då laga mat på i mellandagarna???


 
 
Ingen bild

ammie

30 december 2012 17:51

Vi åt pyttipanna på det sista, dock var det inte så hemskt mycket kvar, trots startvikten...

Susy

31 december 2012 07:29

Jag frös ner det sista nu på morgonen, jag hoppas jag minns de bitarna när jag ska laga pyttipanna nästa gång.
Det är ju bara att inse att du bor ihop med 4 hungriga karlar :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susy - Lördag 9 mars 19:49

  Idag när jag hämtade tidningen ur lådan så såg jag att grannens bil var hemma och jag blev rädd. Ja inte för grannen, utan för att bilen var hemma på dagen. Frun i huset ligger nämligen på sjukhuset och är dödssjuk i cancer    Han brukar va...

Av Susy - Söndag 25 feb 08:53

  Jag hade lyckats tövla bort lösenordet hit och det var ett helsike att få tillbaks det. Men nu är det gjort och nu ska jag skriva en blogg...om någonting...eh...vet inte vad jag ska skriva liksom. Så tack och hej för den här gången    ...

Av Susy - Måndag 29 jan 15:06

  Den här katten jag bor ihop med var billig idag vid tid för min tupplur. Plötsligt börjar hon springa runt huset som en galning, jag sa åt henne på skarpen och hon lugnade ner sig. Jag höll precis på att somna när hon började igen    Jag sa...

Av Susy - 31 december 2023 07:39

  Skriva blogg alltså. Det är den sista dagen i månaden och jag har inte fått någon blogg skriven så det är måsta på nu      Inte har det väl hänt så mycket riktigt, men jag firade faktiskt jul hos min brorson med familj eller jag var där någ...

Av Susy - 21 november 2023 08:27

  Faktiskt så är det inte vinter förrän den 1 december!!! Och det är inte jul förrän på Lilla Jul (2 december detta år)!!! Kan ni förstå det?     Det är faktiskt så, men inte många som förstår det och till stan ska jag inte åka just nu för ...

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards