Susy funderar vidare

Direktlänk till inlägg 25 december 2012

Jul

Av Susy - 25 december 2012 14:17


Någon julstress infann sig aldrig hos mig, men jul blev det ju ändå.


Jag började julaftonen med att äta jullimpa med julskinka på, den gjordes kvällen före.

Efter det åkte jag till Hugos och för att hämta två små restpaket från posten där.

Jag misstänker att de andra som var där hade andra och juligare bestyr än jag hade :)

Jag fortsatte sedan till kyrkogården, utrustad med en liten sopborste, ljus och ljuständare.

Hittade gravlyktorna rätt fort med hjälp av sopborsten, men fick stå med snö upp till knäna medans jag sopade fram lyktorna och fick dit de tända ljusen.

Det kunde vara måtta på den här snön alltså...och idag kommer det mera också :(


Jag fortsatte sedan till min gudsons familj, lämpade av en påse med klappar där och pratade med yrvakna ungar :)

De är de enda som får julklappar av mig numera...eller hm...som jag hjälper tomten med klappar åt ;)

Jag fick även några gåvor med mig hem, tack för dem :)


Hem och ta det allmänt lugnt, stekte köttbullar (förstår inte folk som gör det före julaftonen, då skulle jag hinna äta upp dem före julaftonen).

Intog julmaten till Kalle Anka, saknade dockorna i tomtens verkstad och förstår fortfarande inte varför de togs bort. De var ju bara söta och roliga liksom :)

Jag hade sovit för lite på natten och inte riktigt fått till någon tupplur under dagen så jag gäspade mig fram till Karl Bertil Jonsson och när den var slut så kröp jag till sängs rätt fort.


I morse, juldagen, åkte jag iväg på julotta. Fast det känns lite som fusk att kalla det så när den börjar först kl. 8, men som min huvudkommentator Bella (som jag även träffade på julottan) skrev på fb: Jul8

Julottan var som vanligt mysig och kyrkan var fylld av levande ljus. Det var ovanligt mycket folk där i år eftersom det kom en busslast kryssningsresenärer dit. De tog en massa kort, vilket jag förstår för vår kyrka är verkligen vacker.

Vi fick lyssna på kyrkokören och även min brorsdotters sång, jag fick sjunga psalmer (men min röst orkar inte lika bra som före borrelian ännu) och prästens prat.

Prästen ska förresten ha en eloge för att han nogsamt tackade alla som uppträtt med namn (ja, han rabblade inte upp alla i kören då) och även tackade kantorn med namn. Jag har aldrig hört kantorns namn nämnas tidigare i kyrkan och de gör ju en stor del av jobbet liksom!


Nu tänker jag gå i ide några dagar, äta upp resterna av julmaten och bara ta det lugnt tillsammans med Hans.

Jag har fått en god början redan idag :)

Tyvärr ser det ut som jag måste skotta snö också...suck...men inte idag...en annan dag!


 
 
Ingen bild

ammie

26 december 2012 18:26

Tack själv! Har nog glömt att säja det...

Susy

26 december 2012 18:44

Gudsonen tackade via fb i alla fall :)

 
Ingen bild

Bella

28 december 2012 12:42

Vi hade en mysig stund i ottan. Det är något visst med den stunden, tycker huvudkommentatorn. :))

Susy

28 december 2012 13:00

För mej känns det mest som jul just i julottan.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susy - Fredag 19 april 18:33

  Jag har varit sjuk, riktigt sjuk alltså. Jag började med magsjuka, jag spydde helt plötsligt en morgon och mådde fruktansvärt illa resten av dagen. Jag fortsatte detta i 2 dagar till!!! Jag åt en banan första dagen, andra dagen ett knäckebr...

Av Susy - Lördag 9 mars 19:49

  Idag när jag hämtade tidningen ur lådan så såg jag att grannens bil var hemma och jag blev rädd. Ja inte för grannen, utan för att bilen var hemma på dagen. Frun i huset ligger nämligen på sjukhuset och är dödssjuk i cancer    Han brukar va...

Av Susy - Söndag 25 feb 08:53

  Jag hade lyckats tövla bort lösenordet hit och det var ett helsike att få tillbaks det. Men nu är det gjort och nu ska jag skriva en blogg...om någonting...eh...vet inte vad jag ska skriva liksom. Så tack och hej för den här gången    ...

Av Susy - Måndag 29 jan 15:06

  Den här katten jag bor ihop med var billig idag vid tid för min tupplur. Plötsligt börjar hon springa runt huset som en galning, jag sa åt henne på skarpen och hon lugnade ner sig. Jag höll precis på att somna när hon började igen    Jag sa...

Av Susy - 31 december 2023 07:39

  Skriva blogg alltså. Det är den sista dagen i månaden och jag har inte fått någon blogg skriven så det är måsta på nu      Inte har det väl hänt så mycket riktigt, men jag firade faktiskt jul hos min brorson med familj eller jag var där någ...

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards