Susy funderar vidare

Alla inlägg den 25 oktober 2012

Av Susy - 25 oktober 2012 11:20


När jag vaknade i morse efter ännu en hostnatt (lite lindrigare dock) med på tok för lite sömn så insåg jag att jag nog inte borde gå på jobb idag som jag hade tänkt.

Så jag ringde till företagshälsovården (överraskning nr 1):


- Cityläkarna, godmorgon!

- Väs *harkel* *host, host*....oj, jag hade tydligen sämre röst än jag trodde (överraskning nr 2).

- Ja oj så du låter!

- Jag visste inte ens om det, viskade och kraxade jag.


Sköterskan tyckte i alla fall att jag behövde komma till läkare, nån borde nog höra på dig sa hon.

Jag fick en tid och min snurriga hjärna insåg inte att den kom lite snabbt på förrän jag lagt på luren.

Jag hann bara duscha och klä på mig innan jag måste åka iväg.


Till läkare kom jag och sjukskriven blev jag, t.o.m måndag och är föreskriven vila och tystnad. Jag sa att jag hoppas att det försvinner över helgen och då sa läkaren att då kan jag gå på jobb på måndag om det känns bra (överrskning nr 3, främst för vissa löneräknare).

Läkaren ville skriva ut den där hostmedicinen som det är morfin i och jag vill ju inte ha knark.

Han tänkte ändå skriva ut den, men han glömde nog bort det för att jag var så motstridig för något recept fick jag aldrig ;)


Hämtade posten när jag kom hem och där låg kallelsen för borreliaprov (överraskning nr 4). Den har jag väntat på....och till på det fick jag två. Den första med en mycket mer passande tid för telefontid än den andra, tyvärr gällde den andra (överraskning nr 5)...suck...

Och så måste jag laga mej till labben två veckor före också, dvs snarast möjligt...undrar om de gillar min förkylning?


Nu hoppas jag inte det kommer fler överraskningar (om det inte är väldigt trevliga då), för nu ska jag vila och vara tyst!


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards