Susy funderar vidare

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2012

Släktträd

Av Susy - 13 oktober 2012 08:14


Häromdagen frågade (via fb) en av mina släktingar i Trinidad efter min e-mail adress. Hon ville lägga in mej i vårt släktträd.

Det fick hon ju gärna göra. Hon bad mig även fylla i uppgifter om oss här.

Jag gick in på sidan och fastnade totalt! Jag glömde bort att äta och undrade varför Hans stod och skrek som en mistlur bredvid mig...jag muttrade om att det fanns mat i skålen osv. Det gjorde det inte, den var slut för länge sen och hans mattid var sen länge passerad. Stackars katt, vilken försummande mor han plötsligt hade!


Jag använde mig av en släktforsking som en av mammas kusiner gjort en gång och ändrade lite som var fel och plockade in de personer som saknades osv.

Mormors syskon reste iväg över hela jorden.

Några åkte ut på sjön och blev kvar i något avlägset land, andra emigrerade.

Mormor åkte iväg till USA och där träffade hon morfar, som var från Simskäla :)

Som pappa sa en gång när han träffade ålänningar på Madeiras högsta berg:

Ålänningar finns överallt, utom i helvetet :)

Mormor och morfar gifte sig i USA och återvände så småningom till Åland.

Men flera av mormors syskon blev kvar ute i världen, flera i USA, några i Australien och en på Trinidad.

Några av deras barn och barnbarn har jag kontakt med, ganska sporadiskt, men ändå liksom.

Vissa av dem har varit hit på besök och jag kan inte räkna gångerna jag blivit erbjuden att komma och hälsa på dem. Det blir en lång tripp om jag ska hälsa på alla, jorden runt liksom :)


Det var i alla fall mycket roligare med släktforsking än jag nånsin trodde och kul att se hur mycket vår släkt spritt ut sig. Några av grenarna visste jag om, men en hel del var nyheter för mig också.


Hm...kanske jag borde gå och kolla om det dykt upp något mera där nu....både jag och Hans har ju ätit relativt just....


 
 
Ingen bild

lilith

13 oktober 2012 10:19

Så spännande! :))

Susy

13 oktober 2012 16:12

Jo verkligen :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susy - Lördag 9 mars 19:49

  Idag när jag hämtade tidningen ur lådan så såg jag att grannens bil var hemma och jag blev rädd. Ja inte för grannen, utan för att bilen var hemma på dagen. Frun i huset ligger nämligen på sjukhuset och är dödssjuk i cancer    Han brukar va...

Av Susy - Söndag 25 feb 08:53

  Jag hade lyckats tövla bort lösenordet hit och det var ett helsike att få tillbaks det. Men nu är det gjort och nu ska jag skriva en blogg...om någonting...eh...vet inte vad jag ska skriva liksom. Så tack och hej för den här gången    ...

Av Susy - Måndag 29 jan 15:06

  Den här katten jag bor ihop med var billig idag vid tid för min tupplur. Plötsligt börjar hon springa runt huset som en galning, jag sa åt henne på skarpen och hon lugnade ner sig. Jag höll precis på att somna när hon började igen    Jag sa...

Av Susy - 31 december 2023 07:39

  Skriva blogg alltså. Det är den sista dagen i månaden och jag har inte fått någon blogg skriven så det är måsta på nu      Inte har det väl hänt så mycket riktigt, men jag firade faktiskt jul hos min brorson med familj eller jag var där någ...

Av Susy - 21 november 2023 08:27

  Faktiskt så är det inte vinter förrän den 1 december!!! Och det är inte jul förrän på Lilla Jul (2 december detta år)!!! Kan ni förstå det?     Det är faktiskt så, men inte många som förstår det och till stan ska jag inte åka just nu för ...

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards