Susy funderar vidare

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2012

Att bli vän med en regnbåge

Av Susy - 3 oktober 2012 15:48


Lite nu och då får jag vänförfrågningar på facebook som inte är så självklara att godkänna.

Jag är helt enkelt inte säker på vem personen är. Med lite tur kan man snoka sig fram på deras sida och komma på vem det är, men ibland går det inte.

Största orsaken är att dessa personer har en profilbild som inte ger några ledtrådar alls.

Jag undrar lite hur man tänker när man har en profilbild med tex en regnbåge.

Eller en katt, en hund, ett eller flera av ens barn, en suddig bild från 70-talet eller kanske inte någon bild alls.

Om personen ifråga heter tex Anastasia Guldlock så vet man ju direkt om det är någon man känner eller inte, men heter man tex Anna Blomqvist eller Gunnar Eriksson så är det ganska svårt att vet om det är just den Anna eller Gunnar som man känner eller inte.

Till på det byter ju folk namn också....så en profilbild som föreställer personen ifråga skulle faktiskt hjälpa om de vill bli ens vän på allvar.


Har just nu en sån vänförfrågan liggande, har ingen aning om vem det är. Känner en person med namnet ytligt, men är det den jag tror?

Ja alltså, jag addar oftast inte folk jag inte känner på fb....och inte sådana jag bara vet vem är, men aldrig pratat med (dök upp många sådana i valtider).

Så ja, vill man ha mej som vän på fb, ha en profilbild som gör att jag känner igen er eller skicka att meddelande och berätta vem du är!


 
 
Bella

Bella" title="http://Blogspot.com]Bella[/url]" target="_blank">Blogspot.com]Bella[/url]

3 oktober 2012 17:44

Hahaha :)) när jag skaffade min iPad så var jag så ovan och tövlig att jag fumlade till en vänförfrågan till en äldre herreman som jag inte kände alls. Jag skrattade högt för mig själv när jag såg att han hade godkänt min förfrågan. Vad han måste ha undrat! :)) jag låter honom vara kvar... En silvervit farbror med bilder på sina barnbarn, bara trevligt!

http://Torpochhav Blogspot.com

Susy

3 oktober 2012 17:59

Han blev säkert riktigt smickrad :)

 
Ingen bild

Elli

3 oktober 2012 19:36

Tycker oxå det är krångligt med vänförfrågningar från folk utan bilder, brukar dissa dom. Däremot tycker jag det är jobbigt att avböja förfrågningar från folk jag av olika anledningar inte vill ha på min vänlista. Men det känns korkat att en människa jag kanske sålt bultar åt på jobbet skall få ta del av mitt privatliv.

Susy

4 oktober 2012 16:59

Ja, det är jättejobbigt att avböja vänförfrågningar när det är nån man vet vem det är, men som man inte känner alls egentligen!
Får flera sådana jag också, men tar kallt bort dem faktiskt....ibland accepterar jag dem och tar bort dem nån dag senare så där i misstag liksom ;)

 
Ingen bild

Toja

4 oktober 2012 03:46

:) håller med!2 ggr har jag varit tvungen att ödmjukt be personer förklara i vilket sammanhang vi lärt känna varandra för att jag inte alls vet vem personen är.
Och har även flera ggr nekat folk "vänskap"där och de skickat ny o ny o ny osv.?? Fast vi kanske bara har gemensamma bekanta osv :( jobbigt när man inte vill va otrevlig!

Susy

4 oktober 2012 17:02

Ja, det är inte lätt det där.
Inte har jag något emot fb-vänner, men jag vill känna dem på riktigt också.
Jag tror jag bara haft en enda som skickat flera förfrågningar och då godkände jag den till sist och tog sen bort den igen :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susy - Lördag 9 mars 19:49

  Idag när jag hämtade tidningen ur lådan så såg jag att grannens bil var hemma och jag blev rädd. Ja inte för grannen, utan för att bilen var hemma på dagen. Frun i huset ligger nämligen på sjukhuset och är dödssjuk i cancer    Han brukar va...

Av Susy - Söndag 25 feb 08:53

  Jag hade lyckats tövla bort lösenordet hit och det var ett helsike att få tillbaks det. Men nu är det gjort och nu ska jag skriva en blogg...om någonting...eh...vet inte vad jag ska skriva liksom. Så tack och hej för den här gången    ...

Av Susy - Måndag 29 jan 15:06

  Den här katten jag bor ihop med var billig idag vid tid för min tupplur. Plötsligt börjar hon springa runt huset som en galning, jag sa åt henne på skarpen och hon lugnade ner sig. Jag höll precis på att somna när hon började igen    Jag sa...

Av Susy - 31 december 2023 07:39

  Skriva blogg alltså. Det är den sista dagen i månaden och jag har inte fått någon blogg skriven så det är måsta på nu      Inte har det väl hänt så mycket riktigt, men jag firade faktiskt jul hos min brorson med familj eller jag var där någ...

Av Susy - 21 november 2023 08:27

  Faktiskt så är det inte vinter förrän den 1 december!!! Och det är inte jul förrän på Lilla Jul (2 december detta år)!!! Kan ni förstå det?     Det är faktiskt så, men inte många som förstår det och till stan ska jag inte åka just nu för ...

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards