Susy funderar vidare

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2012

Kors nånstans

Av Susy - 2 oktober 2012 16:39


I morse ringde skogsbolaget som har skogen som ligger på sidan om mina tomter.

Han berättade att de skulle börja avverka i skogen och att de också tänkte sätta grus på skogvägen för att komma ut och in med skogsmaskiner och liknande.

Han undrade om de kunde sätta grus på vägen som går mellan mina tomter.


För det första:

De ringde upp mig!?!

Förra gången de avverkade hörde jag inte något av dem förrän jag hörde ljudet av motorsågen som började röja på sidorna om samma väg.

De hade även pratat med den andra skogsägaren (en privatperson) om detta, men inte med mej!!!


För det andra:

De frågade om lov att göra något på min del av vägen!?!

Förra gången gick jag ut och undrade va de höll på med på min mark (jag har marken på båda sidorna om vägen). Jag blev då väldigt ohövligt upplyst om att det inte var min väg och att de fick göra vad de ville fram till diket.

Jaha sa jag och på den ena sidan finns det inget dike, tänker ni röja fram till huset då eller? Fick ett fnys till svar.

Jag frågade om de tänkte ta bort slyn, men näe det tänkte de inte. Så jag upplyste dem om att då fick den väl ligga där då.

Ja, jag var onödig, men får jag ohövliga svar så blir jag tvär tillbaks!


För det tredje:

Vägen verkar nu vara min igen!?!

Jag har struntat helt i den (förutom där jag går) sen senast. Har det fallit ett träd eller något annat där så har det fått ligga...för det är ju inte min väg liksom.

Surar fortfarande över att de fällde ett träd som en Jasmin (tror jag det är, den klättrar, blommar och doftar i alla fall) klättrade på. Trädet stod ca 10 cm från garageväggen och kunde inte vara i vägen för deras virkestransport...för i så fall skulle garaget också vara det!

Jasminen har nu ingenting att klättra på och växer åt alla håll och kanter...även ut på vägen som inte min.


När jag får lite mera ork ska jag nog plocka bort en och annan gren från vägen i alla fall.....jag ska ju få grusat där. Hoppas de grusar den lilla stumpen av väg, som han där förra sa att möjligen kunde vara min, också.

Det skulle den behöva och de ska köra på den delen också.


Jag är fortfarande lite chockad över att de ringde upp mig och att de faktiskt frågade före de gjorde och funderar fortfarande på var jag ska sätta korset ;)

Funderar också över om de faktiskt kan ha hört när jag berättade historien om förra gången för två kollegor igår! Jag menar, snacka tillfälligheter!


 
 
Ingen bild

eivor.lindstroem@gmail.com

2 oktober 2012 17:39

Det kan vara påfrestande med skogsavverkning. För ca 20 år sedan höggs skogen ned bakom vår stuga. Ljushuvudet som satt i skogmaskinen fällde långa barrträd en meter från vår husvägg och högg ned en liten rönn som stod intill vårt torrdass. De var alltså inne på vår tomt och högg. Jag ringde skogsbolaget i Godby och var riktigt förbannad. Det tog en hel eftermidda att få bort alla grenar från tomten. Idag hade jag inte gjort något bara, ringt en röjare och skickat räkningen till Skogsbolaget i Godby.

Susy

3 oktober 2012 15:47

Vilken stil!
De borde ju ha förstått att de var på fel när de såg stugan...och dasset, sådana brukar ju liksom inte stå mitt i skogen!

 
Ingen bild

lilith

3 oktober 2012 05:35

Ibland blir man förvånad... :))

Susy

3 oktober 2012 15:48

Ja och skoj när det är åt det positiva hållet någon gång också :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susy - Fredag 19 april 18:33

  Jag har varit sjuk, riktigt sjuk alltså. Jag började med magsjuka, jag spydde helt plötsligt en morgon och mådde fruktansvärt illa resten av dagen. Jag fortsatte detta i 2 dagar till!!! Jag åt en banan första dagen, andra dagen ett knäckebr...

Av Susy - Lördag 9 mars 19:49

  Idag när jag hämtade tidningen ur lådan så såg jag att grannens bil var hemma och jag blev rädd. Ja inte för grannen, utan för att bilen var hemma på dagen. Frun i huset ligger nämligen på sjukhuset och är dödssjuk i cancer    Han brukar va...

Av Susy - Söndag 25 feb 08:53

  Jag hade lyckats tövla bort lösenordet hit och det var ett helsike att få tillbaks det. Men nu är det gjort och nu ska jag skriva en blogg...om någonting...eh...vet inte vad jag ska skriva liksom. Så tack och hej för den här gången    ...

Av Susy - Måndag 29 jan 15:06

  Den här katten jag bor ihop med var billig idag vid tid för min tupplur. Plötsligt börjar hon springa runt huset som en galning, jag sa åt henne på skarpen och hon lugnade ner sig. Jag höll precis på att somna när hon började igen    Jag sa...

Av Susy - 31 december 2023 07:39

  Skriva blogg alltså. Det är den sista dagen i månaden och jag har inte fått någon blogg skriven så det är måsta på nu      Inte har det väl hänt så mycket riktigt, men jag firade faktiskt jul hos min brorson med familj eller jag var där någ...

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards