Susy funderar vidare

Alla inlägg den 25 augusti 2012

Av Susy - 25 augusti 2012 10:57


Igår jobbade jag, ja det var i alla fall arbetsdag, var med jobbet på personalutfärd.

Vi började dagen i landskapsarkivet, där hade de bra mycket mer än vi trodde.

Forskare har en guldgruva där, inte bara sådana som släktforskare utan även andra.

Vi fortsatte till Ålands museum.

Tyckte det var lite skoj att hitta den här väskan i postroteutställningen med tanke på att vi jobbar på Jomala kommun


 


Sen åt vi lunch på Park och det var riktigt gott och nu såg man inte ryken av sommarens pappersdukar och underlägg med matsedel som jag hörde talas om tidigare i sommar :)


Vi fortsatte till Sjöfartsmuseet och nog har vi ett museum att vara stolta över där, något att visa upp.

Lite väl många trappor för min skröpliga kropp, men det gick...sakta, men rätt säkert ;)

 


 

De här lådorna för flytvästar minns jag från min barndoms färjfärder (det var många, vi bodde i Stockholm och byggde hus på Åland).


I biljettpriset till Sjöfarstmuset ingår även inträde till Pommern, härligt!

Länge sen jag var dit sist och även här har vi ett ställe vi ska vara väldigt stolta över att visa upp!

 

Trots de oroande molnen och regnskurarna klarade vi oss bra, det regnade när vi var inomhus liksom :)


Min skröpliga kropp tyckte nog att jag gick och stod lite väl mycket på hårda golv igår, men det gick och jag är mycket nöjd med dagen i det förgågna...och på samma gång min första arbetsdag efter semestern :)


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards