Susy funderar vidare

Alla inlägg den 20 augusti 2012

Av Susy - 20 augusti 2012 14:14


Tänk vad saker och ting kan uppröra folk!

Tex naturmedicin kan få folk att gå i taket, se bara på hur skpeptisk Lampi på ÅT kan vara...kors va han går åt homeopati.

Jag vet inte om det är fusk och bedrägeri, men själv har jag gått till flera olika homeopater.

Några bra, några rätt usla, men jag har fått hjälp flera gånger.

Tur att jag är så lättpåverkad att jag blivit bättre av sockerpiller ;)

Okej, förläsaren togs hit med skattemedel, men hur mycket annat finanseras inte av skattemedel som känns som bluff och båg??


Jag har oftast blivit behandlad dåligt av traditionell sjukvård eller så har jag inte alls tagits på allvar.

Det är då lätt att svänga sig till personer som lyssnar, som förstår och vill hjäpa en = alternativ medicin.

Den som är så emot det har nog aldrig testat det.

Däremot har säkert de flesta blivit besvikna på den brist på vård man kan få inom traditionell sjukvård.

Vi som ledsnat söker nya vägar, ni andra får väl stå kvar och stampa i sjukhusentrén då.


Erbjöd härom dagen att prova lite healing på en person som hade ont. Jag tänkte det kunde hjälpa lite, healing gör aldrig illa, i mitt fall ger jag värme och uppmjukning.

Jag möttes av rädsla, nästan avsky.  Så skeptiskt behöver man väl inte vara för lite handpåläggning eller???

Nåja, vill man inte försöka så behöver man inte, men inte behöver man gå åt dem som vill prova nya vägar heller.

Så länge det inte skadar någon liksom....


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards