Susy funderar vidare

Alla inlägg den 3 augusti 2012

Av Susy - 3 augusti 2012 14:43


Idag tog jag mig i kragen och åkte in till stan, skaffade mej en tid till laserkvinnan så jag inte kunde låta bli att åka ;)

På vägen hem blev det alltså att åka och handla så nu har jag hamstrat ostbågar, på riktigt alltså: 2 små påsar och 1 normal stor (hon i kassan trodde säkert jag skulle ha fest). Jag har aldrig varit så sugen på ostbågar som de senaste tre dagarna...fast nu när de finns hemma så är inte suget lika stort mera!

Jag handlade även mat förstås och fyllde på lagret med kattmat. Är det så här segt alla semesterveckor att laga sig och handla så är det bäst att förse sig när tillfälle bjuds ;)


Men det var ju rövslickare jag skulle skriva om!

Nu menar jag dessa som hänger så nära i röven på ens bil att man knappt vågar lätta på gasen för att inte få närkontakt!

På vägen in till stan hamnade jag bakom en bil som körde runt 80 och jag tänkte köra om så fort jag fick klar sikt och inget möte. Men då kom en av dessa otaliga stresspellar upp bakom mej!

Han låg nära, så nära så jag inte vågade påbörja en omkörning, med risk för att han skulle göra det samma på samma gång. Det fanns inte så många tillfällen heller eftersom det kom möte nästan hela tiden.

Hela vägen till stan låg han där och tryckte.


På vägen hem hamnade jag efter en bil med släpvagn och den körde 70 som den ju ska. Tänkte igen köra om vid första bästa tillfälle, men då var det en sån där stresspelle där bakom igen!!!

Hängde i röven på mej och låg på mitten av vägen och tryckte på hela tiden, alltså vågade jag inte köra om.

Den bilen körde tack å lov om, men bakom den låg en till likadan och stressade på.

Tillsist körde även den om och även jag kom om.


Om dessa stresspellar skulle kunna förstå att om de slutade trycka på som de gör så skulle det löpa på mycket bättre. Nu är man ju rädd att få dem i röven om man gör minsta lilla bromsning, så tänk vilken smäll det skulle bli om de kom på att de skulle köra om samtidigt som en själv!

Sluta stressa i trafiken, ta det lugnt det går inte så himla mycket fortare ändå...och du blir mindre irriterad på kuppen :)


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards