Susy funderar vidare

Alla inlägg under juli 2012

Av Susy - 1 juli 2012 09:58


I torsdags ringde jag upp medicin på sjukhuset, som jag blivi instruerad att göra av läkaren jag var tillsist...om jag inte var helt okej ännu i slutet på juni.

Det är jag ju inte, det återstår en del problem, förutom tröttheten och den dåliga kondisen. Så jag ringde.

Fick en telefontid till läkaren till fredagen, ja, det heter så fast det är de som ringer upp.


Hon ringde upp som lovat och verkade redan från början undra varför jag bett om en telefontid.   

Jag förklarade hur jag mådde och att hon sagt att jag skulle ringa om jag inte var okej ännu.

Hon var snäsig, spydisk, lyssnade och förstod inte vad jag sa. Till på det avbröt hon mej flera gånger.

Jag undrade egentligen bara om jag mår som det är meningen nu, att det ska gå så här långsamt att få tillbaks kondisen och om jag ska vara så här trött ännu. 

Hon nästan fräste åt mej att det tar tid!

Och så frågade jag om mitt bråkade öga, som fortfarande inte blinkar automatiskt hela vägen ner och som fortfarande har svullna ögonlock.

- Kan du stänga det helt, fräste hon.

- Ja, sa jag, det har jag kunnat göra hela tiden, men det går inte automatiskt.

- Ja, då är det okej, fräste hon.

Jaha, då vet jag det...det ska alltså vara så här då...tack för det...jag längtar fortfarande efter att använda mascara. Gör det nog då och då, men det är enklare utan eftersom ögat kliar och vätskar sig hela tiden, men jag ser gräsligt trött ut utan mascara...och det känns mer som jag när jag är svart runt ögonen.


Så ja, åter igen kan jag konstatera att elaka och jag inte går ihop.

Det är precis som det brukar vara, jag är inte förvånad alls...det är liksom förväntat i min värld.

Det enda hon inte sa var att det berodde på min övervikt, men det var nog bara för att hon inte kom ihåg hur jag ser ut ;)

Så nu får de vara igen de där elaka...så länge jag kan hålla mej ifrån dem!


Tacka vet jag alternativmedicinare...de bryr sig, de lyssnar och de förstår!

Och till på det så hjälper det :)

Så jag fortsätter som tidigare, med babysteps framåt...finns det liv, finns det hopp     


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards