Susy funderar vidare

Alla inlägg den 27 juni 2012

Av Susy - 27 juni 2012 15:40


Idag ringde jag till jourhavande tandläkare och fick en tid för att sätta tillbaks min porslinstand.

Jag kom in till tandläkaren, en trevlig tandsköterska lotsade mej in och en trevlig tandläkare tog emot mej.

Mottagningen var som att komma in i framtiden, märktes tydligt hur gammalmodig min tandläkare har det liksom.

Sen blev det inte så trevligt. Tandläkaren sa direkt att det kommer inte att gå att sätta tillbaks porslinstanden och sen meddelade han mej att det var karies där under, mycket karies!!!

Det ska inte hända!!!

Och sköterskan frågade vem jag hade till tandläkare (jag berättade direkt) och hon undrade hur hon inte sett det!

Det kan man ju fråga sig...jag var faktiskt dit i torsdags!!!

Förmodligen går inte ens tanden (eller vad man nu ska kalla det, det är väl mest rot kvar där efter kariesrensningen) att rädda, utan måste tas bort.

Så ja, min tandläkare är numera min ex-tandläkare.

Det vet hon inte om ännu, men jag tänker skriva en arg lapp åt henne och slänga den i brevlådan till hennes mottagning så att hon får reda på det när hon kommer dit nästa gång.


Jag kanske kunde ha svalt det här och låtit henne fixa det...men för det första var porslinstanden svindyr och före det gjordes det en rotfyllning som var både dyr och gjorde ont.

För det andra så är inte det här den första incidenten, utan en av många!

Så nu är det slut!

Nu söker jag mej till nån bättre och vettigare tandläkare....så det så!


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards