Susy funderar vidare

Alla inlägg den 22 juni 2012

Av Susy - 22 juni 2012 17:25

När man är en sån där kulturnisse som jag är så får man ibland bevista kulturella evenemang på arbetstid.

Idag var en sån dag.

Jag var på stångresning vid Hemgården i Jomala och passade på att föreviga tillfället med jobbets kamera så vi nu har egna bilder på midsommarfirande och inte behöver stjäla några i fortsättningen.

Pär-Olof var mycket glad att jag lagade mej dit i år, han har tjatat på mig sen ifjol nämligen :)

Så ja, idag har jag sett stångresning, sjungit Ålänningens sång, ätit Ålandspannkaka och tankat massor med D-vitamin. Sämre kan man ha det på jobbet :)


Förutom det har jag plockat blommor och fört dem till graven, kört förbi stångresningen vid Hammarbo (det får vara måtta på stångresningar per dag liksom), ätit nypotatis, sill, ägghalvor med kaviar, lök och svartbröd...och sköljt ner det med ett stort glas kallt vatten.

Och midsommarkronan hänger på plats utanför, efter att jag efter en del letande hittade den på den väldigt bra platsen jag hängde upp den på för förvaring i fjol.


Jag var bjuden på fest ikväll, men jag tackade nej...och det känns som det var en bra idé, jag skulle inte ha orkat med fest och inte varit någon bra gäst.

Skulle vara skönt att bli lite piggare och orkar lite mera nu...men man kan ju inte få allt här världen och i övrigt har det ju varit en bra dag :)


Trevlig Midsommar på er alla!

  

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards