Susy funderar vidare

Alla inlägg den 17 maj 2012

Av Susy - 17 maj 2012 19:39


Jag kom på idag att det är en månad sen allt med denna sjukdom började.

En månad! Fyra veckor!

Det är en himla lång tid att vara sjuk på det...och inte är det över ännu heller!

Jag är bättre, ser och känner förändringarna åt rätt håll, men det är segt som tusan.

Fast vem vet hur länge jag haft borrelia?? Jag märkte inte ens av den smittade bässen som bet mej liksom.

Inte så konstigt att jag varit trött som tusan i evigheter liksom.

Tänk att ett sånt litet kräk kan ställa till så mycket i ens kropp!


Fick påpekat för mej att det tar för länge för mej att få tillbaks konditionen.

Själv är jag inte alls förvånad. Jag var i princip sängliggande i 2 veckor och har ätit två sorters megakurer av starka mediciner.

Min kropp är inte van med medicin, jag tar knappt huvudvärkstabletter i vanliga fall.

Antibiotika tog jag sist nångång i slutet på 80-talet och kortison har jag aldrig tagit tidigare.

Jag använder nästan bara naturmedel annars också, min kropp måste ju ha undrat va tusan den fick för gift i sig helt plötsligt och i sådana mängder till på det!

Den blev rätt utslagen och jag tycker det är kusligt att man ska reagera så kraftigt på något som ska hjälpa en att bli frisk.

Så nu äter jag vitaminer och sånt, naturliga sådana förstås :)

Jag jobbar sakta upp min kondition, men det får ta den tid det tar och trappor uppför ska jag ta det försiktigt med märkte jag idag igen....babysteps så blir det bra.

Det har jag bestämt :)

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards