Susy funderar vidare

Alla inlägg under april 2012

Av Susy - 15 april 2012 08:44


I fredags var jag på jobb och efter det hade jag tänkt handla lite inför helgen....det glömde jag bort!

Jag åkte hem till Hans istället och visst klarade vi oss på det som fanns (fast åt honom handlar jag massor i gången så det är mycket sällan helt slut).

Igår, lördag, tog Anpe mej med på bio eller vi träffades där.

Efteråt hade jag tänkt att åka och handla, men när vi kom ut var det i det närmaste snöslaskstorm och innan jag kom till bilen var jag dyngsur och frös.

Jag slog en blick på handlingslappen och tänkte: -Näe, jag klarar mej på det jag har hemma.

Och det gör jag, men det börjar bli lite knapert...få se om jag kommer mej iväg efter jobbet imorgon...eller så går det en dag till på det som finns...och en dag till ;)


Bion förresten, det var första gången jag var dit sen renoveringen, har inte kommit mej iväg tidigare.

Det första som slog emot mej när jag öppnade dörren var popcornsdoften, det har det nog aldrig doftat när jag varit dit tidigare. Det betydde att jag "måste" ha popcorn förstås. Tyvärr hade de inte den för mej tillhörande läsken, det var ett minus!

Men annars förstår jag inte gnället om biografen och bidraget, det kändes som vanligt på Bio Savoy, samma atmosfär och samma färger, mindre träsmak i rumpan bara :)

Av Susy - 13 april 2012 17:26


Jag är en riktig sucker för nyheter.

Jag bara måste få prova en gång!!! Speciellt om jag sett någon reklam för varan.

Detta gäller väldigt nyttiga saker som godis och kakor ;)

Tidigare gällde det även glass, men det verkar jag ha kommit ifrån.


Det är lite jobbigt när det gäller kakor, oftast vill jag bara pröva en kaka.

Jag är ju inte speciellt förtjust i kakor egentligen, men kakor säljs ju mycket sällan en och en. 

När jag prövat den där enda jag vill ha så har jag ju resten kvar i paketet och risken är stor att de blir gamla innan jag får dem i mej.

Idag kom jag på lösningen!

Jag tog med mej två sorters nya kakor till tjejgruppen, jag tog en ur varje paket och resten fick de!


Jag fick prova nyheterna och de vart glada som fick äta upp resten :)

Win-win liksom :)

Av Susy - 13 april 2012 07:19


De senaste dagarna har varit gråa, blåsiga och trista. Jag har haft semester dessa dagar.

Det ligger tydligen ett lågtryck över mej och det har märkts på många sätt, semestern blev förstörd på flera sätt liksom.


Jag hade inte så mycket semester att skryta över från början detta semesterår. 4 dagar lyckades jag skrapa ihop. Jag tog ut en dag under sommaren (fast jag hade även tjänstledigt 2 veckor) och sparade alltså 3.

Det var dem jag tog ut nu tisdag-tordag, så vi kan väl kalla dem vintersemester.

På min vintersemester brukar det vara soligt, varmt och skönt, om inte våren kommit förut så kommer den då, med besked! Lite försommarkänsla brukar det vara, men som ni märkt så blev det inte så nu.


Något är fel och det bådar inte gott för slutet på juli och augusti kan jag säga....för i år har jag semester att ta ut...rätt mycket också :)

Hoppas bara lågtrycket släpper överallt innan dess!

Av Susy - 10 april 2012 21:07


Jag är född i lejonets tecken och som barn var jag ett typiskt lejon.

Ville stå i centrum, skrek så att alla hörde mej, såg till att alla såg mej.

Många såg till att trycka ner mig istället för att ge mej den plats jag behövde, men ett lejon visar inte sina sår, det slickar dem i smyg och visar en kaxig yta och låtsas som inget rör den i ryggen.

Vilket stör människor ännu mer.


Med åren försvann detta för mej, jag steg åt sidan, jag lät andra som ville synas komma fram.

Snäll har jag alltid varit (ja, jag försöker låtsas att jag är elak, men egentligen är jag inte det), men det blev nog mer och mer framträdande när den kaxiga ytan slipades bort.

Jag drog ner på att alltid säga vad jag tyckte, skrek inte över alla orättvisor.

Jag började välja mina strider, ibland är det liksom inte lönt att strida.

Jag tycker inte om när folk strider, jag drar mej helst undan då om jag inte kan lugna ner det snabbt.


Idag eller snarare ikväll så blev den stora, snälla katten uppretad på en statistik-kärring (se föregående blogg) och läste i samma veva elaka kommentarer från karlar om katter i en annans logg på fb.

Inte rätt tidpunkt för mej att se dem på.

Jag brukar ignorera och försöka glömma sånt, välja mina strider, men idag gick det inte.

Jag blir mycket sällan arg, men idag rann bägaren över och den stora katten fräste till med en status på facebook.


Det var inte en god idé, det blev många missförstånd på andra missförstånd, men jag står för att jag fräste till. Hade dock ingen aning om att det kunde bli en sån storm. Det blev en höna av en fjäder.

Det skedde oväntade saker till följd av detta.


Det känns aldrig bra när någon blir arg på en, men nu är det inget jag kan göra något åt.


Ja så kan det gå när den stora, snälla katten oväntat och för en gångs skull fräser ifrån, det tar nog länge till nästa gång :)

Av Susy - 10 april 2012 16:21


För ett tag sen fick jag ett kuvert med nån konsumtions/statistikundersökning som de ville jag skulle vara med i.

Jag kollade på papprena (hur många som helst) och det var inget för mej.

Jag brukar i vanliga fall vara med i marknadsundersökningar eftersom jag själv gjorde flera sådana när jag gick på Handels.


Nu ringde de  (Statistikcentralen) just upp och jag sa att jag inte ville vara med, att jag inte alls vill söka upp summor och hålla koll på allt annat som skulle vara med (vad jag köpt när osv).

- Nå, men sa hon i andra ändan tråden. Inte är det något svårt, det är ju sånt du minns...såsom hur mycket du betalar i försäkring per år...


Öh...jag minns inte vad jag betalar i försäkringar per år, varken för bilen, huset eller mej själv!

Det har jag ju uppdelat i rater, jag måste söka upp det och det var just det jag inte hade någon lust med vilket jag igen förklarade.

Jag har inget sifferminne att tala om, så sådant där fastnar inte alls.

Hon sa även att något skulle tas upp vid intervjutillfälle två...men va?? Jag hade ju sagt att jag inte vill vara med alls!


Hon fortsatte mala på om att sådana som jag behövdes i undersökningen och att det inte spelade nån roll om jag var ensam i familjen (vilket hon helt tydligt visste) eller om vi var 8 personer.

-Men jag tänker inte vara med i den här undersökningen sa jag igen.


Nu ändrades tonläget totalt:

- Jag hoppas att folk vill delta i sådant som du jobbar med! fräste hon


Då la jag på luren utan att säga ett ljud till...vilken jävla kärring (ursäkta, men jag blev något sur)!

Av Susy - 10 april 2012 07:05


Igår kom jag mej äntligen iväg över pölen, det var bra länge sen sist nu!

Det betydde att jag hälsade på min goda vän A där, det var ännu längre sen sist. Ja, vi har setts, för hon har varit till kobben några gånger, men det var länge sen jag var hem till henne.

Vi mailas i princip dagligen så det känns som vi träffas alla dagar ändå 


Det var förvånande mycket folk med på färjan över till Sverige, många hemvändande svenskar (trodde de skulle välja någon av de senare färjorna), men det var ändå rätt lugnt på båten. Skönt!

Det var verkligen dags att åka över pölen nu. Det insåg jag härom dagen när jag kom på mej själv med att längta efter att åka färja...då är det länge sen man åkte sist  


Det var så härligt att träffa A i hennes ljuvliga hem igen och så fick jag träffa hennes hund igen också...och karln hennes, men det är ju en bisak  

Vi tog det lugnt ett bra tag och åkte sen så småningom till Gränby Centrum.

Där blev jag nästan genast kär  ....i en kudde....kunde omöjligtvis lämna den kvar på Indiska så den fick komma med hem...och ni får trot om ni vill, men den var blå  

Hittade en massa annat jag "behövde" också...

Apoteket hade det jag behövde i hälsokostväg, det var tur, för vi hittade aldrig hälsokosten...vi måste ha missat någon gång där inne.

Matvaruaffären hade också sånt jag behövde, på riktigt!

Vi shoppade lugnt, ingen av oss hade någon panik, så vi umgicks, pratade och shoppade i lugn takt.


Det blev sen en sväng hem till A igen och sen iväg och hem med sista färjan. Den här gången med lite över 100 passagerare...lugnt och skönt och noll köer  


Väl hemma möttes jag av en ylande katt som var lika lycklig som jag över att jag var hemma hos honom igen.

Nu har jag semester i 3 dagar, vilket jag firade med att vakna på tok för tidigt efter allt för få timmars sömn, men vad gör nu det...jag kan ju ta mej hur många lurar som helst under dagen  


Av Susy - 5 april 2012 15:29


Idag när jag körde hem från jobbet blev min bil ibackad.

Jag hann se att bilen började backa och jag försökte gasa och väja för att komma undan, men det gick inte, det var för nära och gick för fort så det bara small :(

Jag som längtade så hem på påsklov...suckade tungt, körde bilen åt sidan och gick ut för att se hur det riktigt gick.


Personen som körde på mej sa: -I'm sorry upprepade gånger, men annars kunde hon nog inte mycket mer på varken engelska eller svenska. Barnet hon hade med sig kunde lite mer.


Jag kollade på min bil, såg först ingenting (kan ha att göra med att min bil är gräsligt skitig). Sen tittade vi på hennes...den såg värre ut, mest för att ett lampglas hade rykt.

Tittade på min egen bil igen, såg något som såg ut som en repa som jag inte såg först...gnuggade på den och insåg att det bara är gummi från någon del på hennes bil som lämnat märke.

Försöker få dem att förstå att om de vill ha deras bil lagad på försäkringen så måste vi anmäla det här och tror det gick hem tillsist.

Hon som körde var helt förstörd och förskräckt över att måsta betala osv. Tårarna rann på henne.

Det var inte så lätt att förklarar när vi inte pratade samma språk.


Jag kunde ha krävt att bakskärmen på bilen skulle fixas på firma, men alltså, orka!

Jag tror det går bort bara jag gnuggar lite.

Jag fick henne till sist att förstå att jag inte tänkte kräva något, att det fick vara och hon blev så glad att hon kramade om mej...hårt och länge :)


Så ja, jag är snäll...frågan är om jag i det här fallet även var dum...ja ja, det är smällar man får ta :)


Glad Påsk!

Av Susy - 3 april 2012 14:59


I morse när jag vaknade så började jag dagen med att nysa tre gånger på raken och tänkte:

Jiiiippiiiii! Nu blir jag rik!

Då nös jag en gång till :(


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards